Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Jeg er i permisjon til midten av mars neste år -da skal jeg etter retten ut i arbeid igjen. Har regnet litt på det, og kommet frem til at jeg nesten ikke kommer til å tjene en krone på å gå tilbake til jobben. (Må ha 2 100% plasser i b.hage + 1 100% plass i SFO + reiseutgifter) Jeg vil sitte igjen med omtrent like mye dersom jeg heller blir værende hjemme og bare mottar kontantstøtte og barnetrygd. (og det er MYE mindre stress) Men: -vil kontantstøtten forsvinne? -hva med pensjonspoeng og feriepengegrunnlaget som jeg taper? -vil jeg ende opp som sosialt avvik ()? -skal jeg være dristig nok til å be om høyere lønn *grøss*? Huff....dessuten så jobber jeg i en veldig liten bedrift..o g de er litt avhengige av at jeg kommer tilbake..har oxo lovet at jeg skulle det (FØR jeg visste hvordan situasjonen kom til å bli)....men det frister UTROLIG å heller fortsette å være hjemme..vertfall 1 år til..småtten er jo så liten! Skikkelig rådvill....hva hadde dere gjort i mitt sted????
Prish Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 tja.. det er jo deilig å være hjemme til minsten er litt større, hvis men er så heldig å ha råd til det.
grå :) Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 her gikk det opp i opp(eller, billigere) å ha barna hjemme og passe dem selv enn å få barnehage på begge to ( som det ikke er ledige plasser til heller) og jobbe i stillingen jeg hadde
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 16. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2007 Men er det noe i det ryktet om at kontantstøtten skal avvikles? -er jo avhengig av den for å kunne være hjemme da......:/ Blir lite nok å rutte med som det er...
grå :) Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 mister mammapenga og ks for eldste nå så håper ordningen fortsetter så jeg får for minste også. ellers kommer det til å bli voldsomt trangt her.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 åh, det lurer jeg også fælt med.. vi sliter litt hvis den blir redusert/fjernet.. grøss og gru..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 kan du ikke bare be om ubetalt permisjon i 1 år til da? du har vel krav på det? det sa ihvertfall jobben min at jeg hadde krav på, men det kan godt hende de sa det for at jeg ikke skulle si opp, siden de vil ha meg tilbake dit og jeg ikke har noen store planer om det.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Håper KS fortsetter litt til,ellers må jeg ha begge ungene i barnehage og jobbe fullt igjen.Nå koser vi oss ,oh jeg jobber deltid kveldstid når mannen er kommet hjem fra jobb.Det går ikke uten KS.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 16. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2007 Har lyst til å be om 1år til med permisjon ja....MEN kvier meg enormt til å fortelle det til sjefen... Hun er verdens snilleste, søteste og greieste sjef altså(!)..men nettopp derfor er det så vanskelig. Hun er rimelig avhengig av å få meg tilbake på jobb som avtalt. Kommer til å føle meg som en dass når dagen kommer til at jeg skal fortelle det. Men håper hun skjønner situasjonen min.....eneste mulighet for å få meg i jobb er å gi meg et lønnshopp, slik at jeg faktisk TJENER litt på å arbeide. Skikkelig fælt å være den som lager "problemer"...liker det ikke mye. Men det er jo litt idiotisk å skulle stå opp grytidlig og stresse avgårde med 3 små, levere i barnehage og på skole...ha eldstemann på SFO og betale i dyre dommer --når en ikke tjener noe som helst på det økonomisk? Da frister det å kose seg hjemme 1 år til ja....
Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Jeg hadde ikke vært i tvil ;-) Kose seg mens de er små,det varer ikke så lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå