Gå til innhold

Hjernerystelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt det?

Hvordan kan man merke at man har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det mange ganger:-(

Blir ofte kvelm og kaster opp:-(

Skrevet

Utenom kvalme og oppkast da?

Skrevet

Kortvarig bevisstløshet, kvalme, oppkast, hodepine, hukommelsestap rundt da det skjedde...

Skrevet

Sterk hodepine er et sikkert tegn. Og søvnighet, men da er det begynt å bli farlig.

Skrevet

Da er jeg litt usikker på om det er hjerner. Har aldri hatt det uten oppkast he, he.

Hvis du er i tvil, ville jeg ringt legevakta. Man skal ikke spøke med det! Kan få varig skader......man skal ikke se tv, lese osv. Og vekke hver halve time!!!... Hjelpes, jeg har tilbrakt maaange timer i mørkt rom hi, hi.

Skrevet

vanlige spørsmål ang. hjernerystelse:

Husker du det som skjedde?

var du borte/bevisstløss, selv bare i et par sekunder?

hodeverk etterpå?

trøtt (mer enn vanlig) i timene etterpå?

Kvalme og/eller oppkast?

utslag på et eller flere kan være tegn på hjernerystelse.

Skrevet

Fikk et skikkelig slag i hodet for noen timer siden...kutt og blod og gørr og sånn...

Er alene med jenta mi,og bynte å tenke litt på at man ikke skal sove(?) om man har hjernerystelse?!

Ble litt bekymret for om jeg tør legge meg?

Skrevet

ring legevakta å spørre. men har du noen av de symptomene? ellers er det vel kun det at man bør sette vekkerklokken på med hver times mellomrom i løpet av natten så man ikke sover så tungt, men du har jo ingen der til å se om du våkner. uff, ring legevakten du.

Skrevet

ein mister bevisstheten etter at ein slo seg, ein vert kvalm, ein kan ha synsforstyrrelser og i ettertid ha bevissthetsforstyrrelser.

Skrevet

Har vondt i hodet..og litt uvell,men det blir man jo om man får vondt..

Det går sikkert bra..får noen til å ringe meg i natt eller noe sånt..

Man blir jo litt bekymret når man har småtroll i huset.. :)

Takk for svar jenter... :)

Skrevet

Sønnen min på 18 fikk det for 3 uker siden på barnehage.. Han falt ned fra sofa og slo seg på panna.. Han virka slapp og klager på vondt i hode.. jeg hentet han, han kastet opp 2 ganger.. Jeg kjørte til legevakt.. Siden han gikk ustødig, vondt i hode, varm og ville ikke ha mat.. De sa at han har fått hjernerystelse.. Måtte vekke han innimellom på natta for og se om alt er bra.. Det gikk over men hatt vondt i hode i 3 dager.. Nå har han det fint og frisk..

Skrevet

Man kaster opp og blir gjerne akutt trøtt osv, som de andre sier her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...