Gå til innhold

hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå går jeg snart på veggen!! Er så utrolig sliten og orker ingenting..har vært sånn lenge nok nå synes jeg, og i dag da jeg sto opp orket jeg egentlig ikke det, men måtte jo. Kroppen henger ikke med i det hele tatt! I tillegg griner jeg for alt omtrent.

I hele dag har snuppa vært grinete, og jeg takler ikke mer. Det verste er at jeg bare lar henne grine omtrent, fordi jeg orker bare ikke mer.

Har ikke mer energi igjen på noen områder. Snuppa er 3 1/2 mnd.

Utenom dette blør jeg noe så inni ........., noe jeg tror kommer av pilla jeg tar. Har omtrent blødd hele tiden sider 8 uker etter fødsel, og mye mer enn vanlig.

Skal til legen i morgen, gruer meg siden jeg ikke aner hva jeg skal si, og redd han ikke forstår meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra at du skal til legen i morgen,snakk med han hvordan du har det! :)

Har du noen nære venner eller familie så fortell dem hvordan du har det,og be om avlasting,en time alene i sengen på dagtid kan være nok. ;)

Få noen til å trille en tur med jenta di når hun skal sove.

Ikke greit å ha det sånn,du trenger å få tilbake litt energi,og takle ting.

Iallefall,ikke vær redd for å be om hjelp,heller det en å gå på veggen av frustrasjon.

Ps: Du kan også snakke med helsesøster om slike ting.

Håper det ordner seg for deg. =)

Skrevet

Spør legen i morgen om h*n kan sjekke jernstatusen din. I alle fall viktig å få sjekket at den er grei når du har mistet så mye blod og føler deg slapp. Ellers kan h*n også sjekke B12 osv, noe som sikker blir gjort hvis det er en flink lege.

Tror kanskje også det kan være lurt, som hun over her sier, å få litt avlastning. Om det så bare er for en time så kan det gjøre underverker!

Du må bare si ifra hvis du bor i nærheten av meg så kanskje jeg kan hjelpe deg. =)

Skrevet

Hvis du virkelig er så sliten er det nok veldig viktig å gjøre noen grep som gjør at du kan få litt mer energi tilbake. Hvis du klarer å slappe av mens snuppa di er med noen andre, så har hun helt klart ikke vondt av det hvis det er flinke og snille personer som tar seg av henne. Og hun har nok veeldig godt av å komme hjem til en litt mer opplagt mamma!! Kanskje bf kan avlaste litt, en vennine, noen gjennom HS, eller familie? Ta imot all hjelp du kan få og bruk den med god samvittighet for å gjøre det beste for jenta di. Det beste for jenta di er å ha en opplagt mor uten dårlig samvittighet.

Skrevet

Mente at det beste for jenta di er å ha en så opplagt mor som mulig! Selvfølgelig kan man være kjempe gode foreldre fordi om man er sliten =)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg har sikkert lavt jernlager, hadde det i svangerskapet men slutta å ta jerntabletter da hun ble født. Burde sikkert fortsatt, men..

Legen sjekka ikke dette da jeg var på 6 ukers kontroll, noe han sikkert burde gjort ettersom jeg har hatt lavt før?

Dette med avlastning er sikkert bra det, men jeg har ikke noe lyst til å sette igjen snuppa mi hos andre enda. Redd det skal skje henne noe eller noe sånn. Sikkert dumt av meg å tro det, men sånn er det nå bare.

Griner bare jeg skriver dette også, huff:(

Skrevet

Pappan hjelper til, og det blir mest han som gjør det i helgene ettersom jeg er helt gåen.

Skrevet

Ja, høres ut som om det kan være lurt å sjekke det. I såfall er jo "problemet" lett å gjøre noe med hvis det er jernlagrene som er lave.

Skjønner at du kan være skeptisk til å overlate henne til andre. Du er nok ikke den eneste som er det ;) Antagelig går det helt fint med henne, men det hjelper nok ikke mye med avlastning hvis du ikke får slappet av allikevel og bare bekymrer deg for henne. Hva med å prøve å få avlastning i hjemmet? Så du fortsatt har kontroll og vet hva som skjer med henne, men får slappet av litt?

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg får slappet av ved at noen har henne, jeg gruer meg til den dagen hvor noen vil passe henne litt. Vi har pratet på å gå ut å spise eller gå på kino eller noe, og at hennes tante, eller besteforeldre passer henne. Vet jo at dette er trygt, men får en følelse av at jeg ikke vil liksom. Blir så lei meg og griner av tanken.

Dette er som dere skjønner vår førstefødte.

Vet egentlig ikke hva jeg skal si, bare har en veldig stor klump inni meg:(

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg får slappet av ved at noen har henne, jeg gruer meg til den dagen hvor noen vil passe henne litt. Vi har pratet på å gå ut å spise eller gå på kino eller noe, og at hennes tante, eller besteforeldre passer henne. Vet jo at dette er trygt, men får en følelse av at jeg ikke vil liksom. Blir så lei meg og griner av tanken.

Dette er som dere skjønner vår førstefødte.

Vet egentlig ikke hva jeg skal si, bare har en veldig stor klump inni meg:(

Skrevet

Det er din baby og du gjør jo selvfølgelig det du synes er best for henne.

Hvis du føler at du har lyst på en tur ut kan dere jo prøve en kort tur? Med mobil, veldig i nærheten? Evt hvis dere har ett stort hus kan noen passe henne i 2.etg mens dere spiser en god middag "alene" nede på kjøkkenet. På den måten er dere alene, men du har henne i nærheten om du skjønner?

Er mange muligheter hvis du ønsker. Og hvis du ikke gjør det eller ikke føler det er riktig enda er det ingenting i veien for å vente litt heller! Hun har det nok helt strålende sammen med noen andre for en kort stund, men det må være når du følere dere begge er klar for det!

Bare forklar for andre hvordan du føler det og at du ikke er klar for å ha henne borte fra deg enda, og at det kommer. Hvis du ammer er jo det noe som kan holde igjen en stund også hvis du vil. Jeg har passet søskenbarn og babyer av bekjente fra de var yngre enn din jente og det har gått så fint! Men det var jo like avhengig av at foreldrene var klare for det som babyene.

Skrevet

Jada, klart jeg kommer til å ha mobilen i hånda hele tida, hehe:)

Vi bor i leilighet, så det er ikke sånn at vi kan være her mens noen passer henne her.

Men hun har blitt så mammadalt, og har blitt skeptisk for andre, til og med pappan noen ganger..

Når noen andre holder henne blir hun redd og begynner å grine så tårene triller.

Føler ikke at jeg er klar for å dra fra henne på en stund enda.. tror kanskje ikke hun er det heller..men det er nok verst for meg.

Jeg fullammer ja, så kan ikke være borte så lenge uansett.

Skrevet

Noen ganger blir det verre av å vente og de utvikler mer separasjonsangst osv, andre ganger "går det over" og de har det helt fint med andre.. Men det er sikkert tusen forskjellige fasiter til hvordan det bør og skal og kan gjøres, så du må bare stole på deg selv og gjøre det som er best for dere. Har jobbet med barn lenger og de er alle så forskjellige. Noen stoler blindt på andre voksene, mens andre bare "må" ha foreldrene i nærheten.

Men jeg antar at mye ordner seg for dere hvis du får opp energinivået igjen med jerntabletter. Alt er så mye lettere når man orker!

Skrevet

Ja, vi får nå se. Men akkurat nå er det verste det at jeg ikke orker noe. Er så kjedelig å ikke orke være med dattera mi omtrent, klarer mange ganger ikke ligge på gulvet med henne siden jeg fortsatt har problemer med bekkenet.

Gruer meg sånn for legetimen i morgen. Vet ikke hva jeg skal si. Han mente jo at jeg ikke hadde bekkenløsning i svangerskapet da, men det var jo skikkelig bekkenløsning og..hehe. Hadde veldig problemer, så hvordan skal han skjønne det nå? Også får vi håpe det er jernlageret og pilla, så det blir bra igjen snart. Har du forresten en ide om hva slags prevansjon jeg burde bruke, eller som er bra? Bruker conludag nå..og den vil jeg ikke bruke mer!

Skrevet

Det finnes jo veldig mange bra midler på markedet om dagen. Loette 28 er jo en veldig lav dose pille og derfor god for mange. Hvis du vil ha en minipille er kanskje Microgynon ett bra alt? Vanskelig å si uten å vite mer rundt deg.

Men tror også det er viktig at du slutter med den pilla du går på og ser at du faktisk slutter å blø så unormalt mye før du begynner med noe nytt prevansjonsmiddel.

Ellers er jo hormonspiral veldig enkelt, lavdose og lokalt virkende. Så det er kanskje det jeg ville anbefalt, hvis det ikke er noen andre kontraindikasjoner.

Hvis legen din ikke kan mye om det, er vanskelig å snakke med etc så er hs som regel ganske oppdatert på området og kan gi hjelp. Mange kan også skrive ut resepten til deg =)

Skrevet

Okay.

Har tenkt litt på hormonspiral, så skal høre med han om denne. Det er ikke bare det at jeg blør en del av den, men jeg er jo også mye sur og irritert, og dette går jo veldig utover samboeren. Han får jo virkelig gjennomgå stakkar. Kan jo selvfølgelig komme av at jeg er sliten også det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...