Gå til innhold

HJELP! Hvor kjøper man SKO til SMÅ piker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rebekka er nå 8 mnd, og trenger sine første sko.

Hun reiser seg opp op går ved bordet o.l.

Jeg vil gjerne kjøpe noen sko til henne som er litt støtte i og som ikke er glatte. Nå bruker hun bare sklisokker.

Saken er at hun er bare 8 mnd og 7,8 kilo. Liiiiten fot.

Hvor kan jeg finne små sko?

Ikke så innmari dyre. Hun vokser jo fort ut av de.

Skal bare brukes inne så de trenger ikke være vanntette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd på en skobutikk når hun er så liten.

Skrevet

Jeg har ingen anbefalinger,brukte ikke sko inne til noen av min jeg.Hørte at det beste var å bruke sko minst mulig når de var så små...

Skrevet

store bein har hun da? man får vel ned i 17 elelr noe på skobutikker, klesbutikker ala hm, obs osv

Skrevet

Du trenger jo ikke sko med mindre hun skal gå mye ute. De skal jo helst lære å gå på føttene ikke med sko.

Skrevet

Hmm...små barn skal helst ikke ha sko før de har gått i et par uker med kun sine egne bein, uten både sko, tøfler og helst sokker også.

(ville bare si det i tilfelle du ikke visste det.)

Ellers ville jeg nok har prøvd skobutikker for å få skikkelige sko. F.eks. Skoringen eller Eurosko. Men det spørs om det finnes så små.

Skrevet

Ser forøvrg at hun bare skal gå inne, da bø du ikke kjøpe sko. La henne fortsette med sokker eller barbeint :o)

Skrevet

Vi kjøpte pony og ecco sko til tuppa i str 17/18 :) passet veldig fint. MEN, det beste er jo at de får gå såmye uten sko som mulig når de er så små :) tuppa hadde robeez tøfler hun, de var kjempe fine når hun lærte seg å gå.

Skrevet

Ser mange anbefaler skobutikker - men skobutikkene har ofte sko kun fra str 20 og oppover. Det oppdaget vi da vi prøvde å finne pensko til lillegutt. Babyutstyrsbutikker er nok større sjanse, f.eks. barnas hus eller fru lyng. Skobutikkene selger dog sko som er mer som tøfler, i mindre størrelser også.

Skrevet

Eurosko har hvite Ponny skinnsko i str 18. Veldig søte sko med et lite sølvhjerte på. Kosta 299.

Skrevet

Jeg har ikke klart å finne små nok sko på skobutikker.

Er det spesielle kjeder som har små sko?

Skrevet

Jeg viste ikke at de ikke skulle ha sko nei. Hun har holdt på noen uker nå (går ikke uten å holde seg). Jeg vil alikavell ha sko slik at jeg kan ta litt puse innimellom. Hun glir jo (med skisokker også) og faller hele tiden. Jeg kan ikke gjete henne hele tiden heller da.

Klart det blir en del knall og fall innimellom, men med sko glir hun ikke så lett. Hun har et par nå, men de vil jeg ikke bruke siden de er alt for store. Kan jeg kjøpe sko og bare bruke de avogtil når jeg vil ha muligheten til å tenke på noe annet i noen sekunder?

Skrevet

Knall og fall må du regne med, eneste måten hun lærer å holde seg på er jo å dette. Kan ikke gjete ungene eller putte på de sko for å få "fri" i 5 sekunder. Hvis hun detter med sklisokker hvorfor skulle hun ikke dette med sko?

Skrevet

Min erfaring er at detter de,detter de enten de har sko eller ikke. jeg kjøpte sånne myke 'gym'-sokker på H&M,med semsket skinnsåle under og de var veldig praktiske.

Skrevet

Nei hun faller ikke like mye barbeint. Hun glir rett og slett. Beina kan gli under henne selv om hun holder godt i bordet.

Vi har bonet parkett i stua, så gulvet er ALT for glatt.

Tror sklisokkene kanskje er for dårlige (H&M).

Det er jo bare små prikker med antiskli under de.

Jeg vil ha antiskli på MYE størr partier. Gjerne under hele sålen.

Kanskje noen vet hvor jeg kan finne det?

Eller slike tøflegreier (spinderella?) nevner.

Det er vel ikke dumt å bruke siden de er myke?

Skrevet

Glemte å skrive at jeg ikke vil la henne gå barbeint siden hun blir så kald på beina da. Parkett er jo engang parkett selv om det er 35 grader i romtemp?

Skrevet

Hei Ellie!

Av alle ting, på h&m selger de noen sokketøfler vi var veldig fornøyde med. De er som gymsokker omtrent, men med skinnsåle. Sitter bra på foten, gode og varme. Finnes i veldig små str.

Skrevet

Disse jeg prøvde å legge ut link av men... de heter mokasiner,da finner du de på en av sidene der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...