Gå til innhold

Noen her som har født med sopp? :-/

Anbefalte innlegg

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Canesten og pevaryl hjelper selvsagt ikke, ellers hadde det ikke vært noe problem. De vil ikke gi meg noe sterkere enn det!:-/ Gynokolog på føden sier at det går helt å føde når en har sopp, og det vet jeg jo, for det gjorde jeg sist gang. MEN...nå er det j***** masse sopp det er snakk om, og jeg har faktisk mer smerter i underlivet nå enn etter forrige fødsel. Får jo angst for å revne som bare det...har jo hørt at sjansen for at man revner er større når en har sopp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg troooor jeg hadde sopp når jeg fødte. Tok canestenpille dagen før han kom, men nå kløøøør det ikke lengre, så kanskje det hjalp bare med den?! Ellers har jeg ingen erfaring, desverre....

Skrevet

faktisk så hadde jeg tenkt å spørre om akkurat det samme i dag!!!!!!!

helt utrolig :-)

klør ikke så ille her da, svir mest. Har vært utrolig plaget med sopp i flere år å har alltid salve liggende, selv om det sjeldent nytter.

Har alltid fått en pille fra legen når jeg har hatt sopp, men har ikke vært til legen enda å fått det så regner med det blir fødsel med litt soppinfeksjon her også.... blæh!

Skrevet

Jeg skjønner at det er kipt når canesten ikke hjelpen, og selv om du sikkert har hørt dette 100 ganger før sier jeg det likevel.

IKKE vask deg nedentil for mye. Det holder lenge med vann.

Bruk melkesyrekapsler daglig altså hver kveld. Bruk den med de lilla bokstavene som er i en rund boks inni en liten eske og ikke den andre... - husker ikke hva de heter nå.

IKKE BARBER DEG NEDENTIL!!!!!! Det er det samme som å be om soppinfeksjon. Det blir så tett at hele balansen blir i ulage.

Sov uten truse.

Klarer du å la være å bruke truseinnlegg er det fint.

Ikke kunststofftruser - de puster dårlig. Bruk bomull.

Ikke trange tette bukser. Hva med skjørt?

I tillegg til dette tar du canesten stikkpiller - sekspakning så du behandler i en uke. ikke bare en pille, Bruk salven også - hver dag!!! tre ganger om dagen.

Dette må da minke problemet, Jeg kan ikke skjønne annet.

Lykke til og beklager at jeg ikke svarte på spm. ditt ;-)

Skrevet

Jeg har hørt at å smøre på Yoghurt naturell skal hjelpe,men mulig jeg er på jordet nå...;-)

Skrevet

De vil jo ikke gi sånne piller til gravide!:-/ Skjønner ikke at det ikke finnes en eneste pille mot sopp som kan taes av gravide uten at det utgjør en stor fare for fosteret...for hadde du gått til lege, så hadde du nok fått beskjed om at det ikke blei noen pille. Eller har du fått tidligere i svangerskapet?

Her blir det jo fødsel med MASSE infeksjon...skjønner ikke at jeg får lov. De svir og sprekker, og jeg har blødd fra sårene, men neida...ingen fare liksom!:-/

Skrevet

Har hørt dette 100 ganger ja...eller, jeg har faktisk skrevet dette 100 ganger til andre for å gi dem tips. Men takk likevel!:-)

"Dette må da minke problemet, Jeg kan ikke skjønne anne" Dessverre gjelder det ikke meg!:-/

Skrevet

har ikke spurt eller fått det som gravid da.....

huff, jeg har aldri fått noe sår der nede, bare sviing og ufattelig kløe. Har fått det i det siste siden det bare blir mer og mer fuktig der nede (ekkelt med slim ja)......

har jo selv prøvd ALLE kjerringråd, men ingenting hjelper. Min farmor har hatt maaasse slike problemer selv så vi to har funnet ut at det er arvelig da... aner ikke hva forskningen sier på det da.

Jeg er så øm nedentil at senest i dag sa jeg til sambo at det kjentes ut som om jeg allerede hadde født siden jeg var så øm.... gruer meg til pressinga nå, selv om det var det jeg hadde "sett frem til" under fødselen.

Skrevet

Det lindrer, ja!:-) Men fjerner ikke soppen hos meg, dessverre.

Skrevet

Legen på fredag presterte å si til meg at jeg ikke trengte å tenke på dette med revning fordi jeg kom til å ha det så vondt under fødselen likevel. For en dust...for det første så gikk pressinga helt supert sist gang jeg fødte, og jeg smilte da hodet stod i åpninga (og det kun med akupunkutur som smertelindring), men dette kunne jo ikke legen vite. Ser for meg at det blir skriking nå pga smerter pga revning. Og for det andre så er jo revnesmertene ikke over med engang fødselen er over...sist sydde de 3 sting, og jeg hadde vondt i ei uke etterpå. Nå kommer jeg jo til å sprekke som faen så jeg gruer meg voldsomt til tida etter fødselen!:-/

Skrevet

har en salve som det står klotrimazol eller noe lignender på jeg?men det er kanskje det samme som canesten???Hjelper i allefall greit,men har funnet ut at for meg er å ikke barbere superviktig...men nå har jeg fått et super vondt sår der nede,,,svir hver gang jeg tisser helt grusomt-hva kan jeg smøre på det??????

Skrevet

Samme som canesten det, ja. Har du et sår nedentil og har det så vondt så hadde det kanskje vært greit med en gu. Du kan i alle fall smøre på xylocain for å lindre smerten hvis du ikke er allergisk.

Skrevet

Det eneste jeg kan si er at om du vil amme, og du ganske kjapt blir veldig sår, så må og kan du sentralbehandles (snakk med legen om pillekur), sopp på puppen er ikke noe godt!

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle oppdatere den her!:P

Fikk canesten og daktar til å behandle soppen, men det hjalp ikke...så starta jo fødselen før jeg var ferdig med den daktar-kuren, og da Iris var ute lå jeg med hjertet i halsen og spurte jordmora hvor mye jeg hadde revna for jeg trodde jo at alt hadde gått galt. Så dere kan tro jeg blei overraska da hun ikke fant en eneste ting...fikk henne til å undersøke enda nøyere og da blei det til slutt 2 sting!:P Merker nesten ingenting til dem nå 6 dager etter fødsel.

Så da gikk jo det bra til slutt, og det ser ikke ut som Iris har fått trøske. Det neste blir da å gå til legen igjen for å få en pille som faktisk hjelper mot soppen slik at jeg blir kvitt den for godt!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...