*Villekulla* Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Sønnen min har et tykt, hvitt belegg på tunga (ikke i munnhulen, kun på tunga). Han får bare mme (vet ikke om det speiller noen rolle) Er dette normalt? Hvis ikke, hvordan skal jeg gå frem for å bli kvitt det?
Nit@™ Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Høres ut som trøske (sopp) Du kan få medisin hos legen, eller du kan rett og slett prøve med vanlig blå farris. Gutten min hadde trøske og jeg behandlet med farris. 3-4 ganger om dagen dypper du q-tips i farris og gnir på belegget. Bruk aldri samme ende av q-tipsen to ganger og 3-4 q-tips hver gang. Jeg fortsatte 2 uker etter at det hvite var borte. Legen mente farris var like bra som medisin, og lettere for babyen. Etter 2- 3 dager ser du at belegget blir mer og mer borte.
trompetisten Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Høres ut som trøske. Du finner flere gode tips under Kjerringråd. Jeg brukte blå farris som jeg smurte på med q,tips flere ganger om dagen på tunga og i munnen. Sørg for at alt av smokker, flasker etc blir godt kokt, så det ikke smitter tilbake igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå