Gå til innhold

utslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

son min har utslett over heile kroppen sin...noken plasser er det store raude flekker...er veldig tørt der han er raud..og det klør..berre eg tek av han body/pysj så klør han voldsomt..

noken som veit kva det er???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet du, det hadde sønnen min for noe mnd siden,høres helt likt ut som deg (han er 3år da) legen sa at det var allergisk reaksjon?!

Skrevet

allergisk reaksjon på kva??har forverra seg no når eg har hatt på han ullbody i 2 dager...lurer på om eg skal bestille ein time til legen i måro...

Skrevet

Ull er ikke noe særlig å ha på når en har eksem altså, vil anbefale deg å bruke myk og lett bomull istedet.

Kanskje det er en reaksjon på melk, eller noe du spiser kanskje? Min datter på tre mnd sliter med det samme og for to dager siden kunne jeg ikke se en annen utvei enn å smøre med mild kortisonkrem...det er selvfølgelig ikke ideelt! Bestill time hos lege du

Skrevet

ok,..takk for tips...:)

eg har smurt med mildison...men det har ikkje hjelpt...huff....jaja..eg får ringe i måro tidleg

Skrevet

ville vel ikke smurt kortison på ei så lita ei? og ull er vel kanskje ikke det beste nei, dra til legen å hør. vi fikk ikke noe utredning på hva slags allergisk reaksjon det var, for han var visst for liten, men fikk beskjed om å kutte ut alle de typiske tingene man kan reagere på. hvor gammel er h*n?

Skrevet

Forresten helsesøster som sa eg skulle smøre med mildison

Skrevet

Jo vet du hva, jeg veide for og i mot og landet på at å smøre henne med kortison var tross alt bedre enn at hun lå våken om natten og skrek og klødde seg til blods. Det er selvfølgelig ikke ideelt, men for at datteren min skulle få slappet litt av valgte jeg å gjøre det på den måten (eneste lege og jordmor sa var at jeg skulle smøre med fet krem, det gjorde jeg men det fungerte overhodet ikke).

Skrevet

nei, det har jeg også opplevd, fet krem funker ei. prøv en spray som heter A-DERMA, fåes kjøpt på apotek, blir brukt når barn har vannkopper , sår stump og liknende. (skjønner hva du mener, kløing er ikke godt)

Skrevet

En spray fra A derma? Jeg har kjøpt både salven og kremen (hvis det er samme merke da), men en spray har jeg ikke hørt om. Den skal se etter i morgen, takk for tipset!!

Skrevet

er nok samme merke, og skal visst funke bra :-)

Skrevet

Min gutt har atopisk eksem, og jeg måtte slutte med alle kumelkprodukter (jeg ammer) og fjerne alle ullunderlag( saueskinnet feks) og ulltøy.

Smurte han med Locobass Repair og badet han i olje når han skulle bade. Dette har funket veldig bra hos oss.

Nå får han bare litt utslett i ny og ne hvis jeg har slurvet med melkeinntaket mitt. :-)

Skrevet

Uff det skal bli noko om eg må kutte ut alle melkeprodukt..

Har bestillt time hjå legen..skal dit kl 10....spent på kva han seier...

Skal fortelle her etterpå kva han seier...

Skrevet

No har eg vore til legen.

han sa det var vanleg utslett,som kom av nokohan ikkje tåler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...