Gå til innhold

Hvordan tolke svaaaake streker/ skyggestreker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns d er vanskelig når en har tatt 5 tester og alle har en "skyggestrek" som sier gravid.. men streken blir ikke klarere.. dette gjelder spes CB testene. kommer d alltid opp en sånn strek på dem? lodrett på "krysset"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Vil jo ha ett sikkert svar før man kan juble av glede,vil liksom ikke ta gledene på forhånd.

Jeg vil råde deg til å få en time hos legen din for å ta en urin og blod prøve,da får du svaret helt sikket. Blodet kan ikke vise feil. Håper dette går fint.

Håper du skriver åssen det gikk:)

Jeg skulle ha hatt mens på tirsdag,tok test på fredag,men ingen strek...syntes jo jeg så noe men var nok bare syner.

Det du oxo kan gjøre er å ta en digital clear blue test,så få du det sikkert på displayet:)

lykke til:)

Skrevet

Hei

Jeg har samme problemet, har tatt 5-6 tester og alle har skyggestrek! Jeg hadde en MA 1.august, og har ennå ikke fått mensen (hadde en bitteliten blødning 10 dager siden, men varte kun 1 dag). Har bestilt time hos legen torsdag, så forhåpentligvis får jeg litt mer svar da... Jeg er av den oppfatning at hvis du ikke er gravid, så hadde det ikke kommet noe skyggestrek i det hele tatt. Så jeg krysser fingrene for at vi begge er gravide!

Skrevet

Hei.

Jeg vet så godt hvor frustrerende det er å få samme svake strek på gjentatte tester - man venter 3-4 dager i håp om at streken blir sterkere, siden hormonnivået øker veldig fort.

Men erfaringen jeg har er at jeg hadde en SA 3 juli, deretter trodde jeg at jeg var gravid og testet meg, hadde de samme symptomene og alt - men det viste seg at det bare var hormonene som satt så lenge igjen i kroppen min. Det tar tid å komme på normalt nivå for enkelte, så først nå 10uker etterpå har jeg fått mensen.

Men prøver igjen.Ikke alltid at en strek er en strek...

Skrevet

Jeg vil dele min erfaring med de her "kryss-testene"

Har fått mange svaaake loddrette streker på de testene, men har lest litt om dem og det er visst lett at "blekket" som hører til i den vassrette streken kan flyte inni der den loddrette skal være, og dermed blir dette en svak positiv test som er veldig vanskelig å tolke.

Jeg har veldig dårlig erfaring med den sorten test og holder meg nå til billigstrips eller QR...

Men dette er nødvendigvis ikke det samme som på din svake test, håper du er gravid, men ville bare dele min erfaring... hopp ikke i taket ev svaaake tester av den sorten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...