Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Det er utrolige mengder som produseres i små neser og i store neser (;-) også for den sakens skyld. Men hvor pokker kommer det fra? Aldri har jeg fått et svar på det og jeg lurer like mye hver gang det setter inn, særlig nå på høsten!
gammel røy Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Noe helsepersonell her? Mye er det ivertfall fra små neser!! Tenk på de med allergier som plages hele tiden... Huff, huff. Nei, nå skal jeg se ferdig filmen og legge meg. God natt.
Plutseliten :) Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Wikipedia: "Snørr er en blanding av vann, proteiner, enkle sukkerarter og bakteriedrepende stoffer som produseres av slimhinnene i nesa. Ordene snørr, som stammer fra norrønt, og snott, som er noe nyere, henger etymologisk sammen med snuse og snyte. Snørr er altså det man snyter ut, det vil si neseslim." Så nå vet du det ))) Skikkelig ekkelt og kjedelig...særlig de langvarige høstforkjølelsene
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Jaja, men hvor oppbevares de store mengdene hen... altså før det blåses ut???
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2007 Ja, nettopp, hvor pokker kommer det fra liksom:-))
Plutseliten :) Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Rundt i slimhinnene i nesen...i bihulene...når det fylles opp der,renner det ut )
Gjest Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 med jon blund kommer søvnen. Da må det vel finnes en "snørrulf" å?? ;o) Nei,jeg vet ikke jeg da.hehe..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2007 Ekle greier er det om det kommer fra nesa eller hjernen;-)))
Plutseliten :) Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Heheh...det at det er ekkelt sitter nok i hjernen...men snørret kommer fra slimhinnene....i nesen
Karomamma Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Nå skjønner jeg i hvert fall hvorfor de små putter det i munnen! "Enkle sukkerarter..." Mohahahahaha...
Plutseliten :) Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Heheh..javisst og det værste av alt er at det påstås at det er sunt!! "Noen leger mener [1]at hvis man svelger snørret (latin: mucofagi), vil immunforsvaret styrkes ved at det ervervede immunforsvaret får reagere ytterligere på forurensningene og lære deres signatur før magesyren nøytraliserer dem. Hvis dette stemmer er det ikke udelt negativt at barn (og enkelte voksne) spiser snørr" Usj....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå