Hanne31 Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Noen som kan anbefale den ene eller den andre typen for nyfødte? Så at Pampers vant testen i "foreldre og barn" (tv2), men det var visst for større barn.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 jeg trur d var mange her som var mest formøyd m Libero..
Hanne31 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 Ok. Er det forskjell på Libero for nyfødte også eller? Har ikke sjekket bleiemarkedet noe særlig.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 har ikke peilig. hehe:)
Prinsessemamma:-) Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Hei Jeg har en jente på 2 år og min erfaring er at de første mnd. så måtte jeg bytte på, pampers og Libero fordi gapet mellom str. f.eks libero var for stort så da måtte jeg ta en pampers imellom. Merket ikke noe forskjell på kvalitetet - var kun pga str. i forhold til babyen. Så du må nesten bare prøve deg fram, til hva som sitter best på babyen din :-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 prøvde begge, men er fornøyd med first price sine jeg. Får heller ikke bleieutslett av de.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Alle barn er forskjellige så jeg anbefaler deg å finne den bleia som er best for ditt barn!:-) Finnes jo også andre merker enn pampers og libero (selv bruker vi cien som er bleiene til lidl) samt tøybleier.
Hanne31 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2007 Ok. Takk for tips. Får bare prøve og se hva som er best da. Får krysse fingrene for at han ikke får min ømfintlige hud.
Ladybug~N&E Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 jeg har prøvd både pampers og libero på min lille sønn og de fungerer kjempefint begge to! begge er tette begge sitter godt men har hørt om noen som har litt mer chubby barn at liberoen blir litt trang rundt låra. pampers er mykere og mer elastisk enn libero. libero er lotionfri og kan derfor virke litt "tørr" men det er bare fint. barna skal være tørre på stumpen. mange får utslett av pampers fordi den ikke er lotionfri. libero syns jeg holder litt bedre på pisslukta, sånn i tilfelle man er ute og ikke får skiftet på ungen umiddelbart. der syns jeg pampersen ikke holder mål. man kan lukte laaang vei at ungen har tisset på seg. ( ikke moro ute blant folk, jeg vet at jeg akkurat har skiftet på han men får ikke skiftet før vi kommer hjem og så lukter det som han har hatt på samme bleia fra natta før lissom) men som regel er det jo mulighet for å få skiftet rimelig kjapt da så det er jo ikke noe stort problem! det var mine for og imot for pampers og libero;) har ikke prøvd andre bleier så der har jeg ikke noe å komme med! lykke til med bleievalget;)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Lillemann hadde veldig flytende avføring på sykehuset der brukte de pampers og han ble så sår...nesten som om vi dro av huden da vi tok av bleien. Så vi ble rådet til å bytte til Libero, den var helt anderledes på en så stump og gjorde også sånn at den såre stumpen leget seg raskt sammen med zink.... Det jeg likte med pamprs var at de hadde en gulstripe midt på bleien som ble blå når ungen tisset. Men pga det jeg har opplevd så foretrekker jeg Libero.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Her blei faktisk snulla rød i stumpen av å bruke libero for nyfødt! Men jeg tror hun tåler libero i for litt større barn. Pampers har hun alltid tålt, men de passer henne ikke så bra i kroppsfasong. Men ville bare nevnte at cien har sånn stripe som blir blå når bleia er våt...kjempepraktisk!:-)
Reidis Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Tror dette er en smaksak. Vi var veldig fornøyd med libero til førstejenta. Ble aldri sår (men jeg luftet godt og brukte potetmel som pudder mellom skiftene ). Syns libero virket litt mykere enn pampers. Imidlertid sier venninna mi akkurat det samme om pampers til sin lille sønn på 3 mnd. Så tror nesten du bare må prøve begge og se hva som passer din baby. Kjøper nok libero nyfødt denne gang i starten, men kan jo være at jeg skifter mening etterhvert )
Bdancer Skrevet 17. september 2007 #14 Skrevet 17. september 2007 Jeg jobber i barnehagen (dog ikke med nyfødte) og mener pampers er mye bedre enn libero. Pampers er tynnere og blir ikke så klumpete, Libero har dårligere passform synes jeg fordi det blir en sånn klump foran. I tillegg synes jeg liberobleiene virker tjukkere og klammere. Det er vel ca likt på hvor fort de blir våte, men synes pampers fordeler væsken bedre utover. Bleier for nyfødte er jo litt anderledes enn bleier for større barn da så skal ikke si noe helt sikkert om dem. Men venninner med spedbarn synes også pampers er best her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå