Maud Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Stakkars elefanter og andre som ruger i maaaange måneder. Jeg har nå passert 29 uker og synes magen er stor! Det er tungt å puste, det er plass til lite mat og bekkenet hyler hvis jeg rører meg for mye. Lillemor der inne har det visst bra, som alle andre fostre synes hun det er morsomst å være våken når jeg vil sove. Det er fantastisk å vite at nok en liten person utvikler seg der inne, men sannelig er det slitsomt å bære på henne også! Det å vite at hun skal være der i omtrent 11 uker til er ganske voldsomt. Jeg vet jo egentlig at det er plass, men det er vanskelig å tro på det nå... Det hjelper kanskje ikke med lammestek til middag og masse vafler noen timer etterpå?
gammel røy Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Hei, jeg tenker det er en grunn til at det tar så lang tid på slutten. At man blir så drittlei at man blir mer og mer klar for fødselen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Hehehe, nei lammelår og vafler hjelper nok ikke på plassen, med er knakande godt for trivselen og den er superviktig!!
Tiggywinkle Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 De siste ukene er lange og tunge ja, så jammen godt det ikke er mer enn 40. I fjor på denne tiden hadde jeg to uker til termin med minste pinsessen.....var sååå lei og ville bare bli ferdig. Da hun endelig var ute, fikk jeg en bølge av "dettevarsistegang" og angret meg på at jeg ikke hadde nytt og kost meg mer den siste tiden. Men det er lettere sagt enn gjort når man er stor, tung og lei... Klarer å få dårlig samvittighet for de rareste ting:-) Kos deg de ukene som er igjen og gled deg til ett nytt lite under. Takker hver dag for de fine barna jeg har, jeg:-) Klem
Karomamma Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Å, så godt jeg husker den følelsen, og så kom hun plutselig etter 34 uker... Det var tilogmed noen som sa til meg " det passet jo bra for deg som er så utålmodig"... Tida går fort, så du får bare tenke på det positive som skjer inni hybelen og den lille frøkna som vokser seg helt ferdig og blir perfekt til hun skal ut og møte dere
Urtete Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 De siste ukene kan være slitsomme, det er sikkert og visst. Men denne tiden er allikevel den aller mest fasinerende i livet... Det å kjenne og se at det er et lite liv inne i sin egen kropp er jo bare helt utrolig!:-) Ønsker deg lykke til med de neste ukene! Slitsomme og fine på samme tid!:-) Stor klem fra meg til deg, Maud! )
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Det er nok meningen at man skal være maksimalt drittlei før fødselsarbeidet... Men etterpå, da ser man tilbake med rosenrøde tanker... Jeg husker det bare som fint å gå gravid, jeg. 11 uker igjen bare!!! Det er jo bare svosj, det!!!
hypersusmor Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Vi er nok to som er glad for at det ikke er mer enn 40 uker. Enda så vet jeg at jeg har vært heldigere enn deg og har vært i fin form helt frem til nå, men nå synes jeg at jeg også får en liten dose "vondter". Det er plass til ca en drue i maven før jeg blir kvalm, det er vondt når jeg sitter, står, går osv. og i tillegg er jeg noe så inn i hampen forkjølet. Jeg tror alle "vondtene" er laget for at vi skal være så dritt lei som mulig når vi skal gjennom den siste prøvelsen på fødestuen ;-)) Lykke til med de siste 11 ukene, Maud! Jeg har forhåpentlig vis ikke mer enn 2 1/2 igjen....og det er forresten sant, tiden flyr av sted :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå