Gå til innhold

Dere som velger navnefest..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere "vitner" til barnet (i stedet for faddere)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har valgt 4 vitner....

men bruker ordet fadder.... så dei er fadderar på Matilde... :)

har tenkt at dei skal vere med fram og at namna deira skal stå på namnetavla hennar :)

Skrevet

Hei!

Det er ikke vanlig å ha med "vitner" til navnefest.

Da vi hadde navnefest i rådhusets,så hadde verken vi eller de andre 16 barna med foreldre med seg vitner. Har aldri hørt om noen som har brukt det...

Skrevet

Her hvor jeg bor, så er det ganske vanlig.. Alle jeg har snakka med har såkalte vitner eller faddere..

Selv har jeg valg 5 personer som jeg ønsker at skal stå nært mitt barn i hennes oppvekst..

Skrevet

Vi har valgt å ha to vitner. Skal ha navnefest på lørdag som kommer. Vet ikke om det er vanlig eller ikke, har aldri deltatt på en. Men spurte på humanetisk forbund, de sa det var vanlig...

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi skal ha vitner i Humanetisk navnefest, men de får ikke være med frem eller noe under sermonien, de får bare navnet sitt på tavla :)

Skrevet

Ingen vitner.. Siden de ikke har noen formelle oppgaver så vi ikke poenget i det..

+ at jeg egentlig føler det litt rart dette med faddere som jeg ser venner har.. Når det er familiebursdag og slikt blir jo fadderne invitert og da skal de liksom være der ekstra for det ene barnet.. Hva med de andre da..

Selv har jeg valgt å gjøre det likt med søsken til venner. Både når det gjelder gaver og annen oppmerksomhet.. Hadde føltes rart å hatt et barn som man skal gjøre noe ekstra for..

Er selv ikke døpt så jeg har jo ingen erfaring med slike ting selv heller.. kanskje derfor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...