Gå til innhold

Er det stygt av moren å ikke amme??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du?

At det er feil av mødre å velge morsmelkerstatning?

Det er anbefalt å amme barna til de er ganske store, men det er mammaen som avgjør hva hun skal gjøre med sitt barn i forbindelse med dette.

Skrevet

Stygt??? Av moren til hvem??? Herregud...

Skrevet

kan du utdype spørsmålet ditt noe mere, er jo masse grunner for en mor ikke kan amme, brystbetennelse, nervøsitet, usikkerhet osv......

Skrevet

synes dere at de som ikke ammer barnet sitt er dårligere mødre av den grunn?

Skrevet

Er du helt fjern eller? Det er faktisk ikke alle som KAN amme, og det av forskjellige grunner.

Tviler på at det finnes mange mødre som tenker "hæhæhæ... ikke faen om jeg skal amme den lille drittungen... så får vi se hvor sur han/hun kan bli av å ikke få mat..." Dét hadde vært stygt!

Skrevet

Jeg ammet ikke min datter, bare de første dagene, men pga infeksjon i keisersnittet måtte jeg pumpe meg og deretter kaste melken pga penicillinkurene jeg gikk på. dette ble veldig slitsomt for meg siden jeg nesten ikke fikk sove pga det var intravenøs penicillin hver 3 time, tester og blodprøver, amming/pumping, smertestillende hver 2 time og besøkende.. i tillegg var min datter veldig liten pga svangerskapsforgiftning så hun ville rett og slett ikke ta puppen. jeg mistet etterhvert melken i ene brystet og deretter det andre. jeg ble selvfølgelig helt i fra meg siden jeg ville amme for barnets beste. Nan ble løsningen for meg og jeg er storfornøyd. min datter er en frisk og fin baby, ingen sykdommer så langt og det beste med hele greien var vel at da kunne far få mate også :) så neste gang jeg blir gravid er jeg ikke redd for å gi erstatning selv om jeg foretrekker å kanskje få ammet litt :)

Skrevet

Det er ikke alle som kan amme, på grunn av farlige medisinen f.eks som hjertefeilen hos mødrene som kan ikke gi melk til babyene hvis man ammer babyene, vil babyene bli syke av overdoser gjennom mormelk.

Tenk over det. Jeg har gitt bare NAN1 og NAN2 til datteren min for 3 år siden, hun er svært fin og frisk som en fisk uten å bli syk! Jeg skal ha barn til november, har fått beskjed om jeg trenger ikke å amme babyen min om neste 2 måneder når jeg går med hjertemedisinen. Slik er livet.

Skrevet

Dersom grunnen for at moren ikke ammer er fordi hun er redd for at brystene skal bli hengete, eller bare fordi hun ikke har lyst, så synes jeg det er "stygt gjort".

Men er det virkelige årsaker til at moren ikke ammer så synes jeg det ikke er "stygt" av moren å ikke amme. Er jo ikke noe hun kan gjøre med det.

Skrevet

jeg syns de blusser opp dette amme bestyret ... heregud.. kvinner har gjort det i tusen av år.. hvorfor skulle ikke man klare det? nei det er ikke stygt... jeg mener det er opp til hver enkelt hva de velger og gjøre med sitt barn.

Skrevet

Her har vi et eksempel på et igrunn ganske normalt spørsmål, som kanskje ei har gått å tenkt på, var kanskje litt feil formulert det spørsmålet, men jeg skjønte hva du mente........ Å da må det selvfølgelig være noen da som ikke har fantasi nok til å svare på en ordentlig måte....... Noen som svarte ordentlig, å takk for det!!!! jeg ble mer sjokkert over enkelte svar enn faktisk sjølve spørsmålet........

Å da kan jeg svare som noen andre har gjort, er mange forskjellige grunner til at mødre ikke ammer sine barn....... Ingen er noe mer dårlig enn andre for det, men igrunn et bra spørsmål, for det er sikkert noen av dem som fordømmer de mødrene........ Jeg ammet 1.mann til jeg kom hjem fra sykehuset, da gikk jeg å over til tillegg. Men fikk litt pupp til kos.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke stygt av moren å ikke amme (med et unntak av om man rent hypotetisk sett skulle være i en situasjon der dette ville være den eneste måten barnet kunne overleve på, og moren ikke ammer fordi hun ikke har lyst, selv om hun kunne, det ville være stygt).

Skrevet

Det er stygt å velge vekk å amme hvis man har et alternativ ja.

Eller å ikke gjøre et ærlig forsøk.

Skrevet

Synes faktisk det er opp til hver enkelt hva de velger å gjøre..

Man skal ikke dømme noen etter hva de velger..Det er sansyneligvis en grunn til at noen ikke ammer.

Skrevet

Nei, folk for velge det som passer for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...