ifie Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Om jeg gir gutten min velling om kvelden, metter det så mye at han kan sove lengre før første nattpupp? Hvordan er måleforholdene med mm?
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 i sverige bruker de mye velling istedenfor grøt, så vil tro det metter ganske godt?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 De sover IKKE lenger om de får velling/grøt, dette er faktisk vitenskaplig bevist. Om han trenger det fordi han ikke blir mett av melk kan du gi han velling/grøt men ikke for at han skal sove lenger.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 så klart barnet sover lenger og bedre om h*n er god og mett, det sier seg jo selv....
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Nei! Min våknet oftere da jeg ga henne grøt. Det er vitenskaplig bevist sier jeg jo!
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Eh, nei....stemmer ei.....tenk litt da, er man god og mett og forøyd sover man bedre. hallo!??
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Min våknet oftere da han fikk grøt
ღDidrikmamsenღ Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Vitenskapelig bevist for at din baby våknet oftere da du begynte med grøt? Har heller med vekst og alder å gjøre det
Guttemamma :o) Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Jeg gir min sønn velling istedet for et grøtmåltid på kvelden hvis det ikke er så lenge siden han spiste middag, eller som et mellommåltid når vi er på farten. Det metter bedre enn mme. Tror ikke at barna sover noe lengre fordi det ene metter mer eller mindre. Barna våkner av vaner og det er vanene man må endre på natta for å få barnet til å sove lengre. Har også hørt at det er bevist at grøt ikke gir bedre nattesøvn. Men det er klart at hvis et barn er mett når det skal legge seg så sovner det bedre og kanskje fortere.
lizzie har blitt 2barns mor Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 da førstemann var 3 mnd så sluttet han å vpkne om natten, han ville ik lengre ha pupp. jeg fikk da beskjed av helsesøster å gi han velling om kvelden. morsmelk med litt grøt oppi. det var for at han skulle ha nok "å gå på" om natten. måleforholdene ser man vel selv, det gjorde jeg. bare tok litt grøt pulver i melken jeg, rørte godt så det ik ble klomper
Guttemamma :o) Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 Velling er en tynn grøt som drikkes i flaske/kopp.
mammantilverdensbestebarn Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 hehe... vi gjerne se en link til dette vitenskapelige beviset om at de ikke sover lengre med velling/grøt. De våkner jo når de er sultne, og med grøt vil de jo være mette lengre... mao vil de også sove lengre. Gutten min sov lengre fra første dagen med grøt. Når vi begynte å ha faste måltider og fast mengde, sov han natten gjennom. Før vi begynte med grøt våknet han hver 3 time fordi han var sulten.... Ikke uten grunn de aller fleste sier at når barnet bare begynner å få fast føde, så vil det sove mye bedre om natta. Og ikke uten grunn de aller fleste barn gjør det også! Så om det i det hele tatt er vitenskapelig bevist, som du sier, har jeg veldig liten tro på det gitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå