Gå til innhold

Hvordan legger dere babyer som ammes??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres kanskje ut som et teit spørsmål men..

Lucas fikk flaske så der var saken grei, både jeg og sambo kunne gi han flasken i seng så sovnet han til den, enkelt og greit.

Men jeg ammer Mina. (hun er 6 uker)

Vil overhodet ikke ha eneansvaret for legginga av henne, ønsker at sambo også skal kunne legge henne.

Frem til nå har vi lagt henne når vi legger oss, jeg ammer i senga, hun sovner til puppen eller etter jeg har lagt henne i senga si.

Nå i de siste dagene har jeg prøvd å amme før kveldsstell, en liten tår etter stell for så å legge henne i senga, eller at sambo har lagt henne. Det funker ikke... hun bare hyler og skriker.. hun tar ikke smokk uanett hva vi prøver på..

Nå ligger hun å hyler/surker/halvsovner ved siden av meg fordi hun er trøtt.. men jeg legger meg ikke nå så tidlig..

*litt frustrert her*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble meg som la dem til de var rundt 3-4 mnd, hver eneste kveld. Syns ikke det var noe stort problem egentlig, men det er mulig jeg har fortrengt det. ;o)

Skrevet

Jeg var eneansvarlig for legging frem til hun ble flaskebarn v/ 4,5mnds alder. Gubben var heller med på/tok kveldsstellet, så ammet jeg i senga eller i gyngestolen ved senga hennes og la henne (våken) i senga.

Skrevet

Kanskje du kan prøve å gi henne flaske med morsmelk i senga?

Skrevet

Litt forskjellig, men som regel jeg som legger pga pupp. Sånn er det bare, og mange babyer trenger den nærheten de får av pupp når de skal sove. Også ganske naturlig at babyer foretrekker mamma da det er det de forbinder med mat og og trygghet.

Jeg legger meg ofte litt med babyen og går ut når han sover. Hvis jeg ikke allerede har sovnet selv da...

Skrevet

jeg hadde eneansva for leggingen...

syntes det var koselig igrunn=)

Skrevet

Så lenge han fikk pupp før han la seg så var det jeg som sto for legginga. Sambo kunne ta kveldsstellet innimellom.

Skrevet

Han sovna som en stein ved puppen, lå der til vi var sikker på at han sov tungt, og så bar pappaen han på loftet og i seng :o)

Skrevet

nei for 3-4 mnd skal jeg klare det :o) ser bare for meg at jeg skal legge henne hver eneste kveld i ett år... hehe, det er litt voldsomt, har jo lyst å gå ut av og til, eller ha barnevakt..

Kanskje flaske hadde vært noe, hvertfall om en stund..

Skrevet

Prøvde å gjøre som jeg gjør hver kveld når vi legger oss i kveld, bare at jeg skulle gå opp igjen.

Kledde av meg på overkroppen, la oss under dyna og ammet og la henne sånn som jeg ar gjort hver kveld i 6 uker.. men tror dere ikke hun skjønte tegninga?? ikke snakk om at hun skulle sove, som om at hun skjønte at jeg ikke skulle sove der sammens med henne..

(litt søt er hun da :o) )

Skrevet

Æsj altså. Mina våkner bare jeg beveger litt på meg når "hun ahr sovnet som en sten".. skal ikke være lett dette

Skrevet

Jeg legger meg sammen med babyen i min seng og står opp når han sover. Han sovner ved puppen. Ofte våkner han etter 20-30 minutter og vil ha en påtår. Da spiser han litt og sovner som en stein. Da flytter jeg han over i hans seng.

Gjorde på samme måte med storesøster. Når hun ble litt større og ikke lenger fikk pupp, sovnet hun helt greit av seg selv i senga si.

Skrevet

har prøvd.. virker som hun skjønner at jeg skal gå, for hun nekter å sovne sånn..

Skrevet

ligger henne i kurven sier godnatt og går... så ligger hun å pludrer litt så sovner hun.. samme hvem som gjør det..

Men eldstemann hadde laken skrekk så han måtte ammes i søvn og være i koma før han ble lagt i sengen...

Skrevet

Når våre har vært så små har jeg ammet dem i søvn og så har de ligget i fanget og i sofaen sammen med oss resten av kvelden og fått pupp igjen om de har våknetog så har vi tatt dem med oss til sengs når vi har lagt oss(vi samsover).

Skrevet

Hadde stort sett eneansvar for legginga ja....det blir lixom bare sånn. Ellers så kan du jo pumpe deg litt på dagen..så kan sambo din gi henne den melka på flaske når hun skal legges.... da slipper du mme enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...