Gjest Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Inni veggen! Kan man installere en katt i veggen tro? Får vel sette ut musefeller og rottegift, har ikke akkurat lyst å ha dette som problem. Begynte å høre dem for noen dager siden o så så en utenfor huset i går, en liten brun mus. Var jo søt da, men kan virkelig ikke ha hus inni veggene :-/
Gjest Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Mmmm... Veldig, hører krafselyder rett bak meg nå! Tror den gnager på noe eller noe sånt.
imsdal med julesmak Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Bare ikke sett ut noe sånn at musa dør inni veggen, det lukter nemlig (unnskyld uttrykket) noe så aldeles grønn jævli, og man kan risikere å måtte bryte opp veggen for å få den ut for å kunne oppholde seg i nærheten av veggen!
Tally Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Det er ikke bra med mus inne i veggene i alle fall. De kan gnage over ledninger, lage kortslutninger, lage musebol med mange unger, spise noe de ikke tåler og dø på ugunstige plasser..Men de er jo litt søte da... -) Set ut musefeller og eller muselim, ikke bruk rottegift. Misunner deg ikke, jeg måtte drepe en mus som var gått i fella en gang, og jeg synes det var helt grusomt å gjøre det - men det var jo ikke noen vei utenom. Håper at du blir kvitt den eller de så fort som mulig!!
Gjest Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Hva er muselim? Og går det en mus i fellen skal gubben få ta den, ikke søren om jeg gjør det!
*Molly mus* Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Vi hadde mus i skapet på kjøkkenet, har nymfeparakitter (fugler) i bur på kjøkkenet, våknet om natten av bråk fra kjøkkenet, da hadde musa skremt fuglene mine så de hadde flakset rundt i buret i mørket så det var blod i hele buret, ble så redd jeg. tok 5 stykker tilsammen i musefelle.... HATER mus etter denne episoden, Ingen skader mine elsklinger=)
Tally Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Muselim er et skikkelig seigt klister som man kan smøre på en planke, en papplate ol og så sitter musen fast når den trår på det.. Plasserer det ut der musene pleier å gå og gjerne med en godbit midt i. Jeg vet ærlig talt ikke om det selges i Norge, tror vi fikk det fra Danmark eller Sverige.
*FiskeLine* Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Har selv et eldre hus, og et par måneder etter at vi flyttet inn, opplevde vi og kravling i veggen, og under stuegulvet. Ekkelt. Villi ikke bruke gift i redsel for at de skulle dø i veggene. Kjøpte to bokser som sender ut ultralyd, musejegere. Valgte de med batteri, da vi ikke har stikkkontakt i rotekjelleren. Plasserte en i kjelleren, og en på gulvet i stua, langs veggen det krafset. Et par timer etter var det slutt på krafsinga! Bytter batteri jevnlig. Opplevd krafsing i kjelleren en gang etterpå, da var det gått for lang tid mellom batteriskift. Byttet batteri, og musene forsvant igjen :-) Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå