MammaBæ Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Jeg forsøker å være flinktil å lage hjemmelaget mat til min 9 måneder gamle sønn, men har bare én oppskrift. Spaghettisausen ble for skarp, brunsausen for tam. Jeg trenger hjelp. Han kan jo ikke bare få kylling (selv om han liker det).
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg brukte alle mulige råstoffer. Kylling, kjøttdeig, svinekjøtt, fisk, fiskeboller osv. Basis var kokte poteter, og grønnsaker. I sausen brukte jeg mye urter til å sette smak - raspet løk, finhakket persille, gressløk, purre, hvitløk, presset sitron, el litt pepper. Brukte også kokevanet fra potet, og grønnsakene, for ekstra smak, og for å benytte vitaminene i kokevannet. Også kraften fra kjøttet er fint å bruke til smak.
BellaSuz Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg har planer om å lage det meste av babymaten selv, når den tid kommer. Jeg søker på nettet, men jeg finner ingen "oppskrifter" eller oversikt over hva man kan bruke. Noen som har tips om en babymat-kokebok, eller noen linker på nettet? Noen som har erfaring med å tilsette omega-3 olje, linfrøolje eller Udo's Choice (omega-3, omega-6 osv.) i maten? Takk:-)
nina__marita Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 det er veldig enkelt..lag en vanlig middag til familien som vanlig..of før du har oppi salt ta av en del..smell det i food prosessoren og viola! del det opp i porsoner og frys det ned..værre er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå