Helnøtt med spire:) Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Satt her å tenkte for meg selv.Hvordan blir det hvis du har ei venninne som vil ha deg med p å fødsel. Er det noen form for "regel" ang jobb? Stiller det sterkere hvis det kun er deg som venninne hun har å ta med seg på fødsel eller er det likt for det. Bare tenker på når venninner/familie spør og en lover, en har jo en jobb og liksom. Hehe sikkert komplisert dette, men alt det en skal lure på
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Kan ikke tro man har noen "rett" på fri i et sånt tilfelle, men mulig noen arbeidsgivere vil være velvillige hvis man snakker med dem om saken på forhånd. Selv har jeg en jobb hvor jeg sannsynligvis kunne fått byttet bort vakten min dersom det skulle bli nødvendig...
Northernlights Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Snakk med sjefen din i god tid før terminen til venninnen din. Tror neppe det er en skreven regel ang det der. )
Mille** Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Tror ikke det er noe man har rett til, kommer an på hvor mye velvilje arbeidsgiver har. Var f.eks ei på jobben som ringte ett par timer før senvakta i forrige uke å sa hun ikke kom på jobb. Hun skulle være med på søstra sin fødsel, og det var helt greit for sjefen vår. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå