Gå til innhold

hvor mange prosent sjanse for å miste i 3. trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, var inne på et annet forum å leste om de som hadde mistet i uke 38-40 og blir jo helt hysterisk.... alt fra navlesnor rundt halsen til morkakesvikt.... noen beroligende ord fra dere? flere som tenker sånn på slutten? er i uke 32+3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tror jeg er liten, men jeg er inne på tanken av og til jeg også.

Dette er tredjegang og jeg har panikk for at vannet går, og babyen ikke ligger langt nok nede og får navlesnoren rundt halsen....

Tror det er naturlige tanker jeg...

Skrevet

Statistikken sier at 9 av 10 barn som blir født ved uke 28 overlever...

og med tanke på alle komplikasjoner som kan oppstå med barn som blir født så mye for tidlig - og sammenligner det med et ferdig utviklet barn i uke 80-40 så er nok sjansene for at noe går galt svært liten:)

Skrevet

skjønner tanken din. det er jo noen som har opplevd å miste så sent, men tenk heller på ALLE de det går bra med, og at du og skal bli en av de:-)

Skrevet

Nå er det ikke mening å kjefte på noen her, men hvorfor i all verden ser du på sånne innlegg ? Det er klart at livet ikke alltid er rettferdig, og det hender at det ender tragisk, men jeg synes ikke det hjelper noe å gå å kikke på slike forum og lure etterpå og tenke.. vi kvinner er konstruert slik at når vi først får tanke på noe eller hører en eller annen historie om noen som opplevde noe tragisk, så kan vi ikke la vare å tenke på det, det sitter ubevisst inne i hodet. Under graviditeten er vi ekstra sårbare, bekymrer oss 24 /7 om det lille livet som vokser inne, jeg synes virkelig ikke vi burde gjøre oss en slik bjørnetjenneste og få tankene på slike opplevelser.

Nå er vi kommet så langt som i 3.trimester, da er det tiden å glede seg ordentlig og vente , ikke tenke på ting som har så liten risiko å oppstå på denne tiden. Selvfølgelig er det fortsatt mulig, noen må jo utgjøre disse 0,0005 % ( bare eksempel, aner ikke hva sier statistikene ), men det hjelper på ingen måte å oppsøke slike forum.

Det synes jeg. La oss fokusere på det gode,jenter, det hjelper mer enn å sitte og tenke onde tanker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...