Nemofish Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Snupp er 5mnd, og jeg blir så sliiiiten av at hun alltid må trilles/vugges i søvn! Både når hun skal sove på dagen og når vi legger henne for kvelden. Er det ikke bevegelse så hyyyyyyyyyyyyyyyyler hun! Og det gir seg IKKE. Har skrevet et par innlegg om dette før, mener ikke å mase altså, men er så rådvill! Så, dere som har hatt dette problemet; hva gjorde dere og hvor gammelt var barnet når det gav seg? Gikk det bare over av seg selv hos noen? Blir sååååååååååå glad for alle svar!!!
ny vestfold Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 snuppa mi er 4 og idag må jeg ligge eller sitte ved siden av henne til hun har sovnet,da hun var baby måtte hun trilles/rugges i søvne dag/som natt...da hun var rundt 4/5 mnd prøvde jeg å legge henne på et rom alene,jeg stod/satt ved siden av sengen hennes,jeg tok et helseteppe som jeg rullet sammen og la rundt hode hennes så sengen ikke virket så stor for henne.(kan legge ammepute rundt henne)og det fungerte godt for henne i en periode...men etter en stund gikk det ikke,da la jeg en madrass på gulvet og lå der med henne til hun hadde sovnet...det kan du jo evt prøve...du kan løfte henne over i hennes seng etter ca 20 min,da de har sin dypeste søvn.fungerer ikke dette ta kontakt med en søvn ekspert...
sauefot Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Synes du skulle prøve en svakere versjon av Ferber metoden jeg. For når det blir slik, blir det slitsomt. Mor må også få litt alenetid på kvelden. Jeg hadde aldri godtatt at barnet mitt på 4 år ikke kan sovne selv. Uaktuelt! Dette kan ta opp til en uke, men er verdt det: Lag rolige rutiner på kvelden. Kos med måltidet, kos på stellebordet og sang eller lese bok. Når du ser barnet er trøtt, legg det i senga, si god natt, stryk over hodet og gå ut av rommet. Ha på et lys dersom du ikke liker at det er mørkt, eller ha døren åpen på gløtt. Gjerne slik at barnet hører dere. Dersom nå barnet begynner å gråte, gå inn til det, ro ned slik at det ikke gråter lengre. Stryk over hodet, si god natt og gå ut igjen. Gjenta prosedyren med 3min mellomrom. Ta tiden på ei stoppeklokke! Dette tar tid, men det vil etter all sannsynlighet virke. Gjenta helt til hun sovner, og hun vil mest sannsynlig sovne av utmattelse den første kvelden. Så vil hun omsider lære seg å finne søvnen selv. Jeg gjorde det på toråringen min. Etter det var i boks, var hun blitt en mye gladere unge, hun ble mye tryggere på senga si, og begynte å gå på rommet å ville legge seg selv på kvelden. Litt av en omveltning for en sliten mor, med et barn som er villig til å legge seg selv. Deilig!
Blue Lady Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Lucas var sånn når han skulle sove på dagen, ikke på kvelden. Jeg ble drittlei av å måtte gå en 30 min lang tur for at han skulle sovne så da han var 7 mnd eller no sånt så lot jeg han bare hyle. Høres litt drastisk ut, men han hylte i 3 min ca og sovnet.. hylte i 3 min andre gangen jeg skulle legge han, etter det har han sovnet av seg selv i vogna.
jennifer Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Begge våre er/har vært sånn. På eldstemann gikk det over av seg selv i ca 6.7 mnd alder,men da la vi henne i nattpose, og rugga litt forsiktig under rumpa hennes til hun sovnet,og etterhvert behøvde vi ikke det heller( men ble gal av rugginga,dadet stod på som værst) Er nå 20 mnd. Minstemann er 5 mnd,og må rugges,men regner med at dette også går over av seg selv ganske snart. Lykke til.
Nemofish Skrevet 16. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2007 Fjum... Ja, får prøve noe av dette da! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå