Gjest Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Som gir et slipp lett belegg i panner? Stekepannen vår begynner å bli gåen nå og vi må kjøpe ny og jeg kan ikke fordra de som bare er i metall, alt svir seg jo i dem. Vi har induksjon og dermed ikke all verdens muligheter, men har jo også skjønt at teflon ikke er så bra likevel, i hvertfall ikke når de begynner å slites av? Altså bra helsemessig. Men finnes det noe annet? Til induksjon? Og hvorfor blir teflonpannen våres så fort slitte? de er nesten 3 år gamle alle sammen, men alle begynner å bli stygge nå. Bruker aldri metall (kunplast/tre/silikon) i dem og vasker dem kun med vanlig oppvaskekost og salo...
ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Vi har en. Et tysk merke. den er i støpt titan. Oppfører seg som teflon, men skaller ikke av. Listidsgaranti....eller var det 10 eller 20 år. Håndtaket kan taes av så den kan brukes som ildfast form inne i stekovnen. Kan brukes på vanlig komfyr og på induksjon
Gjest Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Er de virkelig kommet til induksjon også nå? Jippi! Vi hadde en slik før, fantastisk god! Men da fantes de ikke til induksjon :-( Dette skal sjekkes! Takk for svar :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Vi har Gastrolux gryter og panner, de har noe som heter Titanium (??) et eller annet. Det er ikke belegg sånn som på teflonpannene, men noe hele panna er laget av på en måte. Kan godt bruke metallredskaper i - effekten ødelegges (visstnok) ikke av slitasjen. Har noe sånt som 20års garanti. Vi har vært veldig fornøyd med vår panne. Vet ikke om de er kompatible med induksjon... Når det er sagt så nærmer panna vår seg nå 3 år (fikk egentlig for 5 år siden, men fikk bytta den første etter et år pga produksjonsfeil) og jeg sliter litt mer med feks å steke egg. Man trenger aldri bruke stekefett for å unngå at det brenner seg, men syns nå at jeg trenger litt til feks eggene. Men det er stort sett bare det jeg reagerer på - skjer aldri når vi steker kjøttdeig feks. Panna er i bruk ca annenhver dag eller oftere. Skjønner godt at teflon har såpass begrenset levetid, nesten uansett hvor dyr den er - ser det på egne gryter selv uansett hvor forsiktig jeg er... Men det er jo bare et belegg, så vil jo tæres bort med tiden uansett...
Gjest Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Har du en magnet? F.eks kjøleskaps magnet? Da kan du teste om pannen går til induksjon ved å se om magneten fester seg på bunnen (altså undersiden av pannen) av pannen. Gjør den det går den til induksjon, fester den seg ikke går den ikke, så lett å sjekke sånn sett.
ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Vi hadde også Gastrolux til å begynne med. Ikke mindre enn tre strykker. Etterhverandre. Var mye tull med de etter noen års bruk. Ble sånn som Yaddaline beskriver. Tilslutt orket vi ikke mer og bar om å få et annet merke. Vi leverte den på Jernia. De hadde sluttet med Gastrolux fordi det hadde vært så vannvittig mange reklamasjoner på dem. Bare strev for butikken. Så vi fikk altså ny passe. Tror den heter Woll. Fikk den av han butikksjefen som var på Tv2nyhetene forrige kvelden i fbm med henleggelser av tyveri med kjent gjenmingsmann.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Magnet vil ikke feste seg nei...
Gjest Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Hmmm... Var det den ikke ville på den vi hadde heller, men hun andre skriver jo at hennes kan brukes til induksjon så kanksje det er en ny type? Skal i hvertfall sjekke det ut, for det er superpanner synes jeg! :-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Trodde ikke en skulle vaske teflon med zalo, jeg...kan det stemme?
ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 De hadde både til induksjon+vanlig og en til bare vanlig i butikken. Mannen i butikken sa at du så forskjell ved å se under. Den som også var til induksjon var helt flat under. Ikke noe "søkk oppover" (forstå det den som vil...) midt under altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå