ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Jeg tenkte at hvis det var alt og han sover godt og er i fin form i morgen.....så kan han gå i bhg i morgen. Han hadde 38,3 en stund før han spy. Ingen feber nå. Hva synes dere om det? Han får jo ikke beholdt noe måltid før det da....
Kamomille Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 nei! hjemm i 24 timer etter siste oppkast pga smittefaren!!
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Man er smittefarlig i 48 timer, så med mindre du vil smitte alle de andre med omganssyke (hvis det er det det er) så bør du holde han hjemme til og med tirsdag.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Jeg synes alle barn skal få en "friskedag" hjemme etter de har vært syk før de sendes i barnehagen igjen. Dvs at har de hatt feber og/eller oppkast en dag skal de holdes hjemme dagen etterpå uansett.
frøken blå Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 NEI! 1 frisk (SYMPTOMFRI) dag hjemme. Stor smittefare med oppkast....
Gjest Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Jeg hadde ikke gjort det! Men så har vi stor respekt for slikt - det kan bli temmelig alvorlige konsekvenser for f.eks diabetikere hvis det er omgangssyke og de blir smittet!! Jepp, bruker enhver anledning til å minne folk på dette!
pustpes Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Ja, hvis natten går fint og formen er bra i morgen ville jeg sendt han i barnehagen. Trenger ikke å smitte andre, kan jo hende han har fått i seg noe i løpet av dagen som magen ikke tålte; alt fra bær, gress, dårlig mat, smuler som har ligget på gulvet, vært i kontakt med dyreavføring...(ganske lett hvis de er ute og leker og sitter,krabber, leker rundt på fellesområde).
ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2007 Man kan vel ikke kalle det omgangssyke etter å ha kastet opp en gang når formen ellers er helt fin? Han spiste en del bolledeig tidligere i dag, kan jo like godt være det. Er det omgangssyke er det ikke over etter en oppkast og like fin form.
Mayra Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Sønnen min har også kastet opp en gang i dag. Vært slapp, snørrete og hatt dårlig matlyst i går og i dag. Uansett om natta blir god, så holder jeg han hjemme i morgen. Enig med Alva i at man trenger en dag og være frisk på før b.h.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Nei. Sønnen min kastet opp i hele natt.Slapp og bleik i dag.Kommet seg litt nå i kveld,men har ikke noe på skolen å gjøre i morgen.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Det sa naboen sist de smittet oss også :-( (bortsett fra bolledeigen - så var det likt; feber og en oppkast.)
♥Snulder Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 I vår barnehage oppfordres det til en symptomfri dag hjemme.Dette pga evnt smittefare.
pustpes Skrevet 16. september 2007 #13 Skrevet 16. september 2007 for å si det sånn, jeg hadde også kastet opp av bolledeig, men ville nok følt meg fin igjen etter å ha kastet det opp. Ville ikke kalt det omgangssyke nei, Etter det jeg vet så er ikke bolledeig et virus....
ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. september 2007 Sånn som du beskriver ville heller ikke jeg vurdert noe annet, Mayra. Men min sønn er ikke syk. Han har bare kastet opp.
pustpes Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 Aprilbaby, tror neppe han er syk jeg...er nok bare bolledeigen. men hvis han har feber i morgen og har kastet opp i hele natt, ja da ville jeg nok beholdt han hjemme....
Mayra Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 Ja, leste det du skrev videre etterpå. Det blir kanskje litt annerledes, men han hadde jo feber.. Det er ofte litt vanskelig å vurdere, og jeg tror nok uansett jeg ville hatt han hjemme i mrg. Lykke til i allefall!
ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 16. september 2007 Pustpes; Jeg tror ikke han er syk heller. Jeg kan selvsagt ta feil og at han blir syk i løpet av natten. Jeg kjenner barnet mitt godt og vet at han ikke er syk nå. 38,3 kan ha vært i sammenheng med uro i magen pga bolledeig. Er så lav temp at det knapt kan kalles feber. Han er jo over 38 etter å ha lekt litt intenst. Kaster han opp igjen, sover urolig eller har feber i løpet av natten blir vi selvsagt hjemme i morgen. Er det bare pga bolledeigen er det neppe smittsomt selvom barnehagen anbefaler at man blir hjemme. Må jo være rom for å vurdere litt selv også. Ville da aldri utsette min sønn for å prøve å lure han i bhg hvis han er syk.
ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 16. september 2007 Forresten så spiste han over en bolle etter han hadde kastet opp. Den har jeg ikke sett noe til Kan jo kalle den et måltid;) ..hvis han er bra i natt og i morgen selvsagt.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #19 Skrevet 16. september 2007 Hvorfor spør du når du allerede har bestemt deg for at han spydde av å ha spist bolledeig? og at han bare hadde feber etter å ha spist bolledeig..?
ApriIbaby Skrevet 16. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 16. september 2007 Jeg har ikke bestemt det. Skriver jo hvis han holder seg bra i natt....er jo med forbehol hele veien. Det var i hvertfall meningen. Men ja, jeg tror det var bolledeigen. Får nok aldri noen garanti på det. Grunnen til at jeg spø her er for å høre hva ANDRE ville gjøre hvis deres friske barn kaster opp en gang en dag.
Skravlemamman Skrevet 16. september 2007 #21 Skrevet 16. september 2007 Hadde det vært meg så hadde jeg holdt han hjemme. Du kjenner barna dine best, jeg mine....du vet best:-)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 16. september 2007 #22 Skrevet 16. september 2007 vet ikke hvor gammel din er, om han kan si om og hvor han har vondt. Jenta mi hadde 38,5 i feber og kasta opp en gang i går, i dag har hn klaga på hodetverk og vært litt slapp, har lekt også,men har vært slappere enn normalt. Hun skal få være hjemme i morgen fra bhg.. synes synd på henne hvis hun skal i bhg med hodetverk og ikke er 100% pigg. Så ville holdt gutten hjemme,hvis jeg var deg..
Gjest Skrevet 16. september 2007 #23 Skrevet 16. september 2007 Enig med de fleste andre her inne at å holde ham hjemme nok er det beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå