Gå til innhold

Prevensjon - fornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kobberspiral, ikke fornøyd. Stooooore mensblødninger. Går rundt som blodgiver halve mnd. Forlag til bedre alternativer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

p-piller`?

Kan anbefale Yasmin, godt på de en goood stund (vet det er masse media rundt de)

Akkurat begynt på Cerazette i håp om å slippe mens..

:) Så håper de har sånn virkning på meg..

Skrevet

Brukte yasmin før ungene og var strålende fornøyd. Men nå er jeg skeptisk. Er i tillegg et surrehue og er redd jeg kommer til å glemme både en og to piller i uka, hehe. Men takk for tipset. Har vurdert cerazette - mulig jeg skal prøve meg på de neste gang jeg skal til legen.

Skrevet

Praktiserer NEI. 100% sikkert men ganske kjedelig da! Ingen bivirkninger for meg. Men mannen blir litt sur da.

Skrevet

P-ring. Om du ikke er knuseglad i å putte ekstra hormoner inn i systemet.

Skrevet

Cerazette. Happy. Blør hver 6 mnd, og da på innfallsmetoden. Det er litt mas men tiden i mellom der er verd det. Og ingen PMS, men da er jeg bare sur innimellom, kan ikke skylde på premenstruell..

Skrevet

Doppler, infallsmetoden- hva mener du med det?

Håper jeg blir like heldig.. starta på de nå..

Skrevet

Brukt trionetta p-piller i åtte år og har vært kjempe fornøyd. Nå er de vist tatta av markedet og erstattet med en litt dyrere versjon, jeg blir nok å prøve meg på den når jeg er ferdig å amme.

Går på cerazette nå, og syns det er greit, bortsett fra noen uregelmessige blødninger nå og da (men det er veldig lite det er snakk om)

Skrevet

Hormonspiral, og har vært blodgiver i ett år snart, dritt altså, så nå har jeg booka legen for fjerning, dessuten store smerter konstant med den, dyr var dritten og, her klipper vi strengene!

Skrevet

Homofili funker utrolig bra. Faktisk en av få prevensjoner med 100% sikkerhet.

Ellers skal visst hormonspiral være fint for mange.

Skrevet

Bare visste at du måtte trykke inn en homo"spøk" her også. Blir du aldri lei av å snakke legning hele tiden?

Skrevet

Snakker pila legning hele tiden? Det har i så fall ikke jeg fått med meg.

Skrevet

Jeg antar at du da mener alle de andre som har uttalt seg om sine prevensjonsmetoder også snakker legning? Jeg har homofil sex, jeg blir ikke gravid av det - det er nå en gang min prevensjonsmetode. Men omtenksom som jeg er tok jeg også høyde for at det ikke var aktuelt for HI og anbefalte dermed noe jeg har hørt mye bra om. Capisce?

Skrevet

Du visste vel at ditt siste råd var det eneste strengt tatt nødvendige?

Homofil sex er ingen prevensjonsmetode; den behøver ikke prevensjon!

De andre nevnte ikke legning nei.

Er ikke irritert, selv om det kanskje høres sånn ut. Liker deg pila, men jeg bare undrer meg på hvorfor homofile må nevne legning så fort de får muligheten til det.

Skrevet

Good golly, miss Molly ...

Joa. Homofili er en av metodene man kan benytte for ha sex uten å bli gravide, altså har det en preventiv effekt i forhold til graviditet. Det var bare en måte å uttrykke at jeg gav et råd uten å ha prøvd det selv - jeg har aldri hatt hormonspiral, men hørt at den er bra for veldig mange. Jeg har benyttet p-piller, men synes ikke det er noe særlig å anbefale.

Jeg nevner ikke legning i noen større grad enn andre. Alle her forutsetter at HI har utelukkende heterofil sex. Det heter heteronormativitet: Antagelsen om at alle er streite inntil det motsatte er (helst ettertrykkelig) bevist. Personlig er jeg tilhenger av å nevne homofili i alle sammenhenger inntil dette ikke lenger antas som en selvfølge.

koz og klemz.

Skrevet

Jeg er super fornøyd med prevensjonen her i huset, og jeg slipper å ta meg av det. Endelig en mann som tar ansvar og kutter strengen :) Hehe..

Men var godt fornøyd med p-ringen jeg brukte en liten stund etter fødslene og traff min mann. P-piller fikk jeg barn med, så de kan jeg ikke skryte opp i skyene nei.

Skrevet

Hm.... en del gode tips her. Jeg takker og bukker til alle:-)

Jeg er så kjedelig at jeg kun har hetro-sex, ja. Har faktisk ikke vurdert lesbevarianten heller. Men tok meg faktisk i å misunne to av foreldrene til en gutt i bhg til gutten min (lesbepar), og tenkte hvor heldige de er som slipper å bekymre seg for prevensjon, hehe. Lurer på hva gubben ville sagt hvis jeg sa at jeg hadde konvertert til lesbe!!!!!!

Skrevet

bruker p-sprøyte og er overraskende fornøyd! Ingen bivirkninger og lite mens.

Tidligere prøvd p-ring og fleste typer p-piller (men alle ga kraftig bivirkninger).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...