Gå til innhold

Rier eller kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sittet å lest og lest nå på masse forskjellige innlegg men spør dere hva dere tror likevel, da jeg ikke blir noe klokere av å lese....

Jeg har de siste dagene hatt noen kraftige "smerter" i korsryggen, nederst i magen og de strekker seg nedover lårene også.. Hverken slimproppen eller vannet har gått. Men disse smertene kommer og går veldig, og når de først tar tak ( spesielt i ryggen ) må jeg stoppe opp og nesten støte meg til veggen.. Har 6 dager til termin, og ikke vært plaget med kynnere tidligere. Var på kontroll på torsdag og hadde da 1 cm åpning. Har sovet kjempe godt de to siste nettene i forhold til tidligere, men i dag har de kommet og gått spesielt de siste 4 timene. Var ute å kjørte bil i stad og måtte holde hardt i rattet når de kom...

Hva tror dere disse "smertene" er? kynnere eller rier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kynner skal ikkje være vonde så høyres meir ut som rier for meg..

Skrevet

Nå ble jeg nesten litt nervøs jeg, håper jo at det skal skje noe snart men.... Nå i natt?

men rier kan også holde på i noen dager før det skjer noe mer ikke sant? Trenger ikke skje noe nå i natt?

mannen min ligger nemlig rett ut med kraftig halsbetennelse og ikke i stand til å kjøre meg noen steder....

Noen andre synspunkter der ute?

Skrevet

kynnere skal ikke gjøre vondt nei... men har hatt noe lignende selv, men det har liksom aldri tatt seg opp, og fått en hurtigere sekvens... Mulig det er dette de kaller mas-rier...

Jeg er 38+6 da , så er ikke kommet like langt som deg... Følg med om smertene tar seg opp:)

Skrevet

Kynnere kan bli rimelig ubehagelige på slutten. Hvis de stopper opp når du reiser deg opp og beveger deg, så er det kynnere, tiltar de derimot så er det mest sannsynlig rier og du bør ta tiden på dem og hvor lenge det er mellom dem.

Lykke til:)

Skrevet

Min erfaring er:

Kynnere kan være grusomt vonde, og kommer gjerne ved anstrengelser - blir bedre hvis du får sjansen til å legge deg ned i fred en halvtime. Kynnerne er sterke smerter i magen.

Riene har for meg faktisk vært mindre vonde (iallefall i begynnelsen), men de har vært relativt regelmessige uavhengig av om jeg sto, lå eller gikk... og de var vonde både i Rygg og mage.

Så lykke til hvis du håper det er The real thing nå!

Skrevet

Kynnere kan godt gjøre vondt. Jeg har hatt vonde kynnere siden rundt 6 mnd.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Skal legge meg rett ut på sofaen nå og se åssen det går da, ta tiden også, men er ikke lett å vite når jeg skal begynne å slutte med det for kjenner svak smerte hele tiden. og så bygger det seg opp..

Men det gir seg i hvertfall ikke når jeg beveger på meg, blir nesten bare verre da..

Hjelpe meg hvis det har tenkt til å skje noe.. Sykehusveska er heldigvis klar.. så må evnt bare ringe mamma så hun kan komme seg hit for å ta seg av guttungen vår...

Skrevet

ja kynnere kan være ganske vonde! 1.svangerskap hadde jeg smertefrie kynnere, mens denne gangen har de vert rett så ubehaglige!

MEN jeg synes egentlig det høres ut som modningsrier du har... Men kan jo ta dager fordiom =/

Viss du tar deg et varmt bad/dusj så skal kynnere gå over, mens rier ikke gjør det...

Skrevet

Går modningsrier over av å ta en varm dusj? Kanskje jeg skal gjøre dette før jeg legger med på sofaen....

Skrevet

ja jeg fikk beskjed om på føden at viss det ikke er sjikklige fødselsrier så skal de gå over av slik varme =)

Skrevet

Takk igjen, "hopper"rett i dusjen jeg så får jeg se om det gir seg etter det :-) Hvis ikke får jeg vel ikke sove i natt.. Kommer vel bare til å ligge å vente på om noe skal skje..

Skrevet

Da jeg fødte datteren min hadde jeg det som for meg virket som rier noen timer etter at vannet mitt gikk. På sykehuset mente de først det var kynnere, men etter noen timer ble det i alle fall rier hos meg. Og ikke kan jeg si at jeg kjente forskjellen heller. For meg ble det også verre av å bevege meg. Kjenn etter hvordan det utvikler seg du! Det er ikke farlig å ta en tur for mye heller. Skjønner godt at du er spent!

Skrevet

Høres ut som rier ja.

Hvordan går det med deg ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...