overkill Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Pga. manglande barnepass har eg måtte redusere stillinga mi. For å kompensere for dette lønnsmessig, har eg tatt meg ekstrajobb i eit bufellesskap. Dette er tredje bufellesskapet eg jobbar i, men det er lenge sidan sist så dei ulike aspekta ved denne typen arbeid står klarare for meg denne gangen. For å oppsummere mi forrige sju timars vakt: fire kanner kaffe, tre matpausar, fem røykepausar, fire tilfeller av grov baksnakking, tre tilfeller av direkte overtramp mot brukarar.Dette er ein bustad for psykisk utviklingshemma. Eg har også arbeidd ved bustadar for menensker med psykiske lidingar. Dette er noko heilt anna, truleg fordi det er større krav til kvalifikasjonane til dei tilsette.
*dum&deiLig*™ Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 "VI" i overskriften???? Det er vel ikke god nynorskkutyme? ;-p
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Hørtes ikke bra ut - i hvert fall ikke det med overtramp mot brukere. Hm.......
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Min søster fikk seg en annen utdannelse etter at hun ikke klarte mer. Hun fikk og problemer med de andre ansatte og sjefen fordi hun brukte sine pauser til å snakke med beboerene, det var nemlig uhørt! Ene gangen hadde en gammel mann glidd ut av rullestolen og hadde vondt. De andre mente han fikk sitte til pausen var over.... Jeg hadde ikke klart å jobbe slike steder. Heller ikke latt familie være på slike instutisjoner. Dette eldreløftet de snakker om, eller for psykisk utviklingshemmede (selv om de har litt flere rettigheter) det tror jeg vi kommer til å se langt etter!
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Uff, ja. Ganske uverdige forhold virker det som flere steder. Det er jo mennesker det handler om.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Fy! Slike historier gjør meg forbanna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå