1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Har termin 2 desember..Går da ut i perm fredag 9 november..Jeg sitter her med permisjons papirene å aner ikke om jeg skal velge 80 eller 100% lønn..synes å ta han i b.hage i august 8 mnd gammel blir for gale..Å er jo litt forskjell på 80 og 100%.. Jobber 60% har fast ca 8000 i mnd..Men så studerer jeg ved siden av så får fødsels stipend på 5000 ca,også er det jo barnetrygden ved siden av... Hva ville dere gjort??Hmm...
Gjest Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 80% du kommer bare til å angre om du tar 100%.. er så kort tid hjemme..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Har du regnet på dette? Vet at for mange så lønner det seg å ta fri med 100% lønn og så heller ta noe fri uten lønn etterpå. Tenker også på at da får jo barnefaren også 100% lønn. Slik kan iallfall en del få både i pose og sekk:)
Pimienta Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Hvis du velger 100% lønn og prøver å spare litt underveis kan du ta fri uten lønn etter permisjon dersom du synes det er for tidlig med barnehage. (Enig med deg at 8 mnd er altfor tidlig...) Husk at du også kan strekke permisjonen med å ta ferie. Jeg har 30 dager ferie til neste år og klarer å strekke permisjonen med 7 uker ved å ta disse i forbindelse med påske og fridager. Pappaen skal ta ca 10-12 uker perm + et par mnd fri uten lønn etterpå, og dermed klarer vi oss frem til jul 2008 før vi trenger barnepass. Junior er ventet i November.
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 16. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2007 regnet litt på det,,har veldig opp å ned lønninger men har plusset de siste lønningene og differansen var ca 1600 kr.. har ca 8000 i mnd,men får fødsels stipend i tillegg på 5000 kr også barnetrygden da.. ' 100 % svarer seg vellkanskje så kan jeg legge til ferie utenom..Og har jo fri 2 dager i uken når jeg er tilbake i jobb igjen så er vell ikke så gale ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå