1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Har termin 2 desember..Går da ut i perm fredag 9 november..Jeg sitter her med permisjons papirene å aner ikke om jeg skal velge 80 eller 100% lønn..synes å ta han i b.hage i august 8 mnd gammel blir for gale..Å er jo litt forskjell på 80 og 100%.. Jobber 60% har fast ca 8000 i mnd..Men så studerer jeg ved siden av så får fødsels stipend på 5000 ca,også er det jo barnetrygden ved siden av... Hva ville dere gjort??Hmm...
3 skatter ute:) Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 vær hjemme lengst mulig, ungen din er liten bare en gang, den tiden får man aldri tilbake. selvfølgelig må man tenke på det økonomiske, men om ting ikke er veldig knappe og man må snu hver krone for å få betalt det man må betale er det verd og bruke mindre til det man ikke må ha noen månder og heller være hjemme lenger er nå min mening.
mrss83 Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Jeg kommer selv til å ta 80% lønn og heller være hjemme lenger. Har snakket med 2 venninner som valgte 100% og de synes det er veldig tidlig å gå ut i jobb nå når barna er så små. Så jeg har funnet ut at det heller får knipe litt og nyte mange deilige mnd med den lille! Jeg har ca 20 000,- i lønn. Og mannen min har for tiden ikke jobb..
Piken på landet Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Bare vær klar over at du økonomisk sett kommer bedre ut av det med 100%, og heller ekstra permisjon uten lønn etterpå. Mannen for også kun utbetalt 80% i hans 6 uker viss du velger det. For oss er det snakk om flere tusen kroner i forskjell.
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 16. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2007 hvordan regner jeg ut hva vi taper utifra sambo lønn??regner sammen lønningene siste 6 mnd ??å finner ut snitt..var slik jeg gjorde det når jeg fant ut differansen på min lønning på 80 og 100% lønn
Gjest Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Velg 80 %lønn... Jeg gjorde tabben å ta 100% lønn første gangen. Endte opp med å være hjemme lenger alikevel, da det var umulig å få snuppa inn i bhg før hun var 1 år. Dessuten var jo det veldig tidlig også. Jeg fant ut at jeg sparte en del penger på å gå hjemme i permisjon. Bruker mer når en er i jobb...min erfaring altså... derfor er det ingen tvil om at jeg velger 80% lønn denne gangen.
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 16. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2007 ja skjønner.men tror faktisk i mitt tilfelle at 100% svarer seg..jobber ikke fullt..jobber 4 dager uken..å studen utenom..så får støtte der også..vi får se..tenkte gjerne å ta i bruk gradert uttak i en mnd tid ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå