Gå til innhold

mamma mai-06 og mai-08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du med "masse" klær da? Hadde du en "kald" baby? for de fleste babyer ville smeltet bort i det du beskriver....men noen babyer er jo kalde vet jeg.

Ville du pakket inn en varm baby i det du beskriver også??? Hørtes bare så mye ut med "masse" klær, inntyllet i teppe og dyne...i over 25 grader??

Naboens baby havnet på sykehus i sommer, 2 mnd gammel, pga. overoppheting, de hadde ikke mye klær eller annet rundt babyen. Det gikk heldigvis bra med babyen etter 2 dager på sykehus.

Min første var en skikkelig varm baby og vi kunne ikke ha annet enn helseteppe over han om sommeren. Lå da i kortermet body med lett sommerbukse på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk baby i juni, jeg....fikk KLAR beskjed på sykehuset at bedre å kle på for lite enn for mye. Heller kle på mer hvis babyen virket kald etterhvert fordi kalde babyer sier ifra, varme babyer blir døsige og slappe.

Da HS var på besøk i juni, 10 dager etter fødsel, var det trope her i Oslo....ca. 27-30 grader....da kledde hun av jenta mi som var kledd i body og sparkebukse under dyne. Hun ble liggende igjen med kortermet body og helseteppe....og fikk beskjed om at det ikke var bra å pakke inn disse små slik jeg hadde gjort.

I ettertid viser deg seg at jeg har en baby som er kjempevarm. Merker det nå også hvor det begynner å bli kaldt...hun blir kjempevarm tar jeg på for mye....strømpebukse for henne under bukse er helt uaktuelt når hun ligger i vogna...blir bare kjempevarm.

Alle babyer er forskjellige. Jeg har fått en varmeovn.

Får helt spader når jeg ser små babyer som er pakket inn i massevis av klær og dyner i varmen....jeg mener jeg ikke gjorde det med body og sparkebukse + dyne...nå snakker jeg om mye klær, dyner og tepper.

De er små mennekser som oss. Kler vi dem for mye klarer de ikke å slippe ut varme heller....det er årsaken til overoppheting.

Skrevet

Leste denne tråden jeg også.

Fikk ikke mamma til mai 06 og 08 vite at overoppheting var den mest VANLIGSTE årsaken til spebarnsdød?? Virker ikke slik, nei.... nyfødte babyer, større babyer, svetter like mye som oss. Og pakker vi dem inn, har de ingen mulighet for å slippe ut varme for å kunne regulere dette. Trodde det var noe allle visste.

Hadde du virkelig MASSE KLÆR på babyen, surret inn i teppe, under dundyne, på lammeskinnsull i sommervarme over 25 grader.....lot du aldri babyen din få sprelle litt med nakne legger og tær osv.?? Ligge litt luftig?

Skrevet

Fikk beskjed om at pakker man nyfødte inn i for mye klær, så kunne babyen glemme å puste....ergo 2 årsaker til hvor farlig det kan være: overoppheting og/eller glemme å puste.

Stakkars små...misforstått omsorg å kle på dem så mye klær om f.eks sommeren....de trenger faktisk ikke noe mer klær enn oss om sommeren..i tillegg ligger de ofte i vogn med et lite helseteppe over seg, lunt i vogn etc..

Skrevet

jeg fikk beskjed at man skal kle på barnet det man kler på seg selv...

vis dere forstår hva jeg mener:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...