Gå til innhold

Sjiraff eller andre skatte "eksperter" ;0)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vi eier sammen... tar overformynderiet over halvparten av det også ved evt. død på meg eller samboer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere ikke har barn uten om deres forhold kan du sitte i uskiftet bo så lenge du eier deler av det.

Skrevet

Gå på www.lovdata.no og les i arveloven :o)

Skrevet

Lettere å spørre deg sjiraff ;0)

 

Hehe, okei... men skjønne det "er sikrest" å gifte seg :(((

Skrevet

Det sikreste er å skrive samboerkontrakt og gjensidig testamente......

 

 

Man trenger faktisk ikke å gifte seg:o)

Skrevet

Vi har gjort dette. Men det ser ikke ut som det holdt....? Men jeg skal studere neste år... null intekt... da hjelpe det lite med kontrakter...

Skrevet

Men kan man skrive gjensisig testamentet som samboere? I og med at man kun har 1/3 som en "fri"del. Resten er jo regulert til barn eventuelt foreldre om man ikke har barn,

Skrevet

Glemte at det her var snakk om samboere med felles barn:o)

Sorry...

 

Men jeg har faktisk hørt om samboere som har testamente og felles barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...