Gjest MMJ Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Det vi eier sammen... tar overformynderiet over halvparten av det også ved evt. død på meg eller samboer?
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Så lenge dere ikke har barn uten om deres forhold kan du sitte i uskiftet bo så lenge du eier deler av det.
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Gå på www.lovdata.no og les i arveloven )
Gjest MMJ Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Lettere å spørre deg sjiraff ;0) Hehe, okei... men skjønne det "er sikrest" å gifte seg ((
Dronningen! Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Det sikreste er å skrive samboerkontrakt og gjensidig testamente...... Man trenger faktisk ikke å gifte seg:o)
Gjest MMJ Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Vi har gjort dette. Men det ser ikke ut som det holdt....? Men jeg skal studere neste år... null intekt... da hjelpe det lite med kontrakter...
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Men kan man skrive gjensisig testamentet som samboere? I og med at man kun har 1/3 som en "fri"del. Resten er jo regulert til barn eventuelt foreldre om man ikke har barn,
Dronningen! Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Glemte at det her var snakk om samboere med felles barn:o) Sorry... Men jeg har faktisk hørt om samboere som har testamente og felles barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå