Gå til innhold

Å bli satt igang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...noen som har det?

Hvordan var det?

Fort/langsomt?

Følte dere dere trygg?

Ukontrollert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang sist og skal aldri det igjen... Var helt mot slutten og hadde hatt litt høyt blodtrykk og proteiner i urin. Protein var borte, derfor ingen fare for svangerskapsforgiftning. Ville da blitt satt igang pga dette. Var jo veldig lei og overdrev med mine vondter. De sa jeg kunne bli satt igang, opp til meg selv.

Fikk gel på morgenen, ingn rier kom. Ble sendt hjem. Hadde rier hele natten og stoppet opp.

Dag2: Gel om morgenen, ingen rier før på ettermiddagen, holdt på hele natten.

Dag3: Gel, rier hele dagen og hele natten.

Dag4: Tok vannet og fødsel igang. Tok da 15timer før barnet var ute. Fikk epidural på dagen, og det trengte virkelig kroppen. Sov fra 0 til 10cm åpning!!!

Om man ikke MÅ bli satt igang, ville jeg ikke gjort det. Som regel er ikke barnet klar for å komme ut før det sier ifra selv...

For meg var dette noen dager før termin. Kan jo være helt annerledes etter termin. Men alle reagerer forskjellig på å bli satt igang, så vanskelig å si på forhånd.

Lykke til!!!!!!!!

Skrevet

Ble satt igang 24 t etter vannavgang ved første fødselen min. Fikk ikke noe ordentlige rier. Fikk drypp ikke noe tabletter eller gel (var sikkert moden og fin). Begynte kl. 12.00 - riene startet kjapt å melde seg. Var ganske vondt men vet ikke hvordan det hadde vært hvis det startet av seg selv (håper det blir sånn nå med neste mann). Riene kom kraftig og ofte med kun lite pusterom innimellom. Dessuten måtte jeg presse i sikkert 1 time. Pressriene var også ueffktive, dryppen måtte skrues opp for fullt. Først etter jeg ble klippe, kom barnet ut. Da var kl. 18.20. Revnet litt og måtte sys pga. av det og seff klippingen. Så drøye 6,5 t. og det er ja ikke lenge for en førstegangs :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...