Askepott 3 barnsmor Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Har en kusine som nettopp har fått en liten en..hun er så sinnsykt sår på brystvortene nesten blemmer.Har vært mye tull med ammingen og den lille vil suge hele tiden..Tips til hva man kan gjøre med såre vorter?det er jo veldig vondt å amme så hva gjør man?
TurangaLeela Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Følg alle råd om amming, finner sikkert masse om det på internett og disse sidene. og fortsette med amminga, de blir herdet etter hvert, lykke til!
pylvis Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Har utrolig såre brystvorter selv, og du kan jo først og fremst trøste henne med at det går over! Hadde det med førstemann og - da blødde jeg...auuuu! Min rutine er at jeg setter igang utdrivningsrefleksen selv ("ruller" brystvorten mellom fingrene til melka kommer-husk bare å desinfiser hendene først med f.eks antibac). Da slipper man unna de første kraftige sugene fordi melken kommer av seg selv. Når gutten min er mett lufttørrer jeg, så "skviser" jeg ut noen dråper melk som jeg igjen lufttørrer. Om babyen suger lenge på brystet ville jeg byttet bryst underveis. Jordmoren på ammepoliklinikken på sykehyset anbefalte også noe som liknet på melkeoppsamlere. "plastikkopper" med ventilasjon som man kan ha inni bh`en. Hun sa at 8 ut av 10 mødre hadde hatt utbytte av dem. Jeg kjøpte dem ikke for jeg er mest hjemme, og da kan jeg gå med puppene bare uansett!! Si lykke til fra meg, jeg vet hvor vondt det er!!
Blue Lady Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Jeg hadde blødende sår de første to ukene, brukte sikikon-skjold når det var på de værste, det hjalp veldig for da diet ikke babyen rett på sårene. Når babyen var 3 uker var det nesten smertefritt! Nå 6 uker etter fødsel er alt i sjønneste orden! og jeg som ikke klarte å amme med nr 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå