Gå til innhold

Hva synes dere om disse navnene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familie og venner har allerede fått vite hva vi skal kalle jenta vår; Linnea.

Hun skal kalles opp etter oldemor. Vi kaldte også opp med vår førstefødte.

Likevel er det liksom noe som skurrer.

Vil ikke ha et forvanlig navn heller og dette navnet er på vei opp.

Kjenner du/dere noen som har brukt Linnea nå nylig?

Alternativene er Solveig eller Wilhelmine.

Hvilket liker du best?

Takker for mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ingen som har valgt navnet Linnea, og av de tre alternativene ville jeg ha valgt Linnea.

Skrevet

fint med linnea...vet ikke om noen som heter det men...ville tatt det :)

Skrevet

Linnea eller Solveig.. alle navn går opp og ned i statistikk så ville ikke hengt meg opp i det! kjenner ingen som har kalt barnet sitt det heller

Skrevet

Takker og bukker for svar! :-)

Sjekket navnet på statistisk sentralbyrå. Kurven på navnet går rett til himmels.. Som lærer er jeg derfor litt bekymret for om datteren vår da vil få feks 3 Linnea på trinnet sitt når den dagen evnt kommer.

Merker jo hvor mye man legger vekt på etternavnet, hvis deter mange med like navn i ei gruppe..

men jeg tenker kanskje for mye... Familien er kjempe glad for at vi kaller opp,

så vi burde kanskje bare holde oss til "planen" :-)

Skrevet

Har hørt om ei som heter Linnea men hun er vel rundt 20 år nå. Jeg jobber også som lærer og synes det er vanskelig å finne et navn som man ikke forbinder noen med. Utrolig hvor mye et barn kan ødelegge et navn. Jeg synes Linnea er fint men det er jo dere som skal like og bestemme det.

Skrevet

Her er Linnea veldig vanlig og oppbrukit synes jeg da... Det er fint, men altfor mange som heter det. Hadde gått for Wilhelmine jeg:)

Skrevet

SYNS det er fint jeg=) fineste av de navnene du skrev:)

vet ikke om noen som heter det...

Skrevet

For fem år siden var det ingen Linnea her vi bor. Så kom den første, og da kom resten som perler på en snor. Nå er det nok slik at det blir 3 i en klasse som heter Linnea -desverre.

Linnea er et navn det er lett å like. Et gammelt navn som har dukka opp igjen. Jeg tror derfor at selv om dere ikke vet om noen nå som heter Linnea, så vil folk garantert ape etter når de hører hva jenta deres heter...

Den samme effekten har vi hatt med Storm her i vårt område, og også Noah.

Solveig og Wilhelmine er også nydelige navn. Tror jeg ville godt for Wilhelmine ;o)

Disse har ikke den samme "poppis-klangen" over seg som det Linnea har...

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...