Summer-girl&Luna-boys Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Hver gang jeg forteller nye folk at mannen min jobber som snekker, himler de med øynene og sier noe sånt som; "ja da er det jo NOK å gjøre for tiden....", og hinter at han automatisk jobber en masse svart. Hvorfor sånne fordommer mot folk i yrker der det er "mulig" å jobbe svart?
MammaTilNick Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 snekkere tjener godt de =) på vanli arbeid. de er sikkert bare misunnelige for at han har mulighet til å tjene seg noen ekstra kroner =)
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 Ja, sikkert. Og mulighet til å pusse opp hjemme også ganske billig. Jeg sier ikke at han aldri har jobbet svart, men det er forsvinnende lite i forhold til mulighetene han har hatt. Det ekleste jeg vet er sånne som melder seg arb.ledige eller går sykemeldt, samtidig som de jobber svart så det suser. Det er dobbelt snylting på systemet det!!!!
Gjest Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Hahahaha! Jeg har fått spørsmål om husets herre banker meg, ettersom han er dørvakt!
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 16. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2007 obs. Snakk om å ta med jobben hjem, hihi.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Neinei, konebankere også! *lite teit du da*
Gjest Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Hehe, bara misunnelig for at han ikke dasker deg litt rundt også, du ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 herregud.. jeg kunne aldri vært sammen med en mann som var dørvakt... det må jo være det største lavmålyrket som finnes??
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 16. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2007 Det er faktisk et yrke med ganske stor makt det; kunne vise ut eller inn de kundene han liker/ikke liker, hehe. Tenk så desperate mange blir som ikke kommer inn. Og utseendemessig pleier de jo å ligge ganske opp på tabellen også.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Tja... Jeg har sikkert noen fordommer iforhold til noen yrker... Ettersom noe krever lite eller ingen utdannelse f.eks.... MEN, jeg innser jo at man trenger noen som jobber som det og... Så er heller jeg som må jobbe med fordommene mine!
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 16. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. september 2007 Folk med liten utdannelse har jobbet i mange år og betalt skatt. Mange med høyere utdannelse hopper fra stuedie til studie, tar opp plasser som andre kunne brukt i stedet, og mottar stipend og lån fra stuediekassa for store summer. Synes det er synd folk med lite utdannelse som jobber og betaler skatt skal bli møtt med fordommer.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 Klart det, men så har jeg fordommene fordet... Sier ikke at jeg ønsker å ha dem, men de er der fordet... Hjelper ikke alltid helt å si til meg selv at jeg ikke har dem når jeg vet jeg har dem....
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 16. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. september 2007 Skjønner hva du mener, Siklerotte... Ikke lett å forklare, men jeg skjønner, hehe:-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Der sa du det; maktsyke jævler;-p Og ligger godt oppe på tabellen utseendemessig?? Kanskje hvis man liker boletryner;-p Har ennå tilgode å se en hunk av en dørvakt som ikke er 1.90 høy og en meter over skuldrene.
skorpionfruen Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 Men hadde det stått en der som var 167 og pipstilker til armer, så kan jeg love deg at han hadde fått gjennomgå. Er vel en grunn til at de rekreuterer menn av et spesifiks utseende. De skal jo hanskes med fulle idoter kveld etter kveld
Gjest Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 Hehehehe...husets herre er 194 høy, men resten stemmer ikke...hihihi
Felix&Lurifax Skrevet 16. september 2007 #17 Skrevet 16. september 2007 Er frisør......og jeg må si, det er maaaange dumme frisører der ute.....og da mener jeg dumme som i kunskapsfattige......så det ligger litt i fordommene.....selv er jeg kjempe smart!!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #18 Skrevet 16. september 2007 Tja. Er man smart kan man orddeling. Avsteds med dem frue, til skolebenken atter en gang.
KaMa Skrevet 16. september 2007 #19 Skrevet 16. september 2007 Det sier vel litt mer om hvilke utesteder du frekventerer enn hvordan den gjennomsnittlige dørvakten ser ut. Har jobbet med dørvakter som har vært alt fra 1.60 til like under 2 meter høy. Kvinner som menn, muskuløse og pingler.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #20 Skrevet 16. september 2007 Skulle akkurat til å skrive det samme som deg, Kama. Har sett mange dørvakter som ikke er 1.90 og like brei over skuldra som høy:) Jobber som vekter og det er temmelig mange fordommer mot oss og, gitt. Som feks at vi alle egentlig vil være i politiet og er maktsyke. (jeg har faktisk opplevd at folk jeg ikke engang har kastet et blikk på kommer bort og kjefter og vil fortelle meg hvor lite makt jeg har....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå