Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha vogge på stua de første månedene. Her er jo vanlig romtemperatur. Må vel ha dyne da? Men trenger vel ikke en tykk dundyne? I ett innlegg på 3. trimester-debatten mente det var nødvendig, men jeg kan tenke meg at det blir varm. Noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tro det var veldig varmt. Vi har ca. 22 grader inne og når babyen ligger i vogga i stua har den jo vanlige klær på. Tror vi bare komme til å la den ligge med et helseteppe over seg. Skal jo ikke koke de små heller....

Om natten er det annerledes. Da sover vi på et ganske kaldt rom, ned mot sikkert 15 grader. Da blir det dundyne over babyen vår.

Skrevet

Husk at babyer holder ikke like godt på varmen som oss voksne.. Ville nok spandert på litt mer enn et helseteppe når de skal sove..

.. og 15 grader på soverommet med et nyfødt barn er vel litt kaldt...

Skrevet

Nei, har dobbeltsjekket dette med 15 grader på soverommet med HS på jobben. Går fint. Skal sove med ullpysj, på saueskinnsull med dundyne over seg. HS sier at selv de minste ikke bør ha over 17-18 grader på soverommet.

Når det gjelder å holde på varmen er det jo som kjent kjempeviktig å ikke overkle selv de minste. KLer man de for mye så slipper heller ikke varmen ut...derfor lett med overoppheting.

Skrevet

Vi har hatt dyne i kurven i stua til våre barn, men barna våre ble liggende oppå dyna med et pledd over seg. Ble for varmt med dyna oppå, men de likte godt å ligge på dyna, mykt og godt.

Skrevet

Vi opplevde også at dyne i vogga når vogga i stua ble altfor varmt.....stakkars baby. Hvorfor koke dem, anonym?

Skrevet

for å si det sånn, da jeg fødte datteren min var det 25 grader ute..og sinnsykt varmt inne.. mildt sagt.fikk beskjed om at hun måtte ha på seg body, bukse, genser /jakke. teppe og dyne når vi gikk litt rundt på sykehuset...

de første ukene hadde jeg på henne masse klær pluss at hun lå på saueskinn og var pakket inn i et teppet under dynen når vi var ute på tur..og dette var i mai.. hun var aldri for varm...

så jeg vil si at det blir nok ikek for varmt..er bare å ta av litt klær ev..ligge i strømpebukse og body f.eks...

Skrevet

Nyfødte er jo vant til 37 grader...

Jeg ligger under ullpledd selv på sofaen og synes det er deilig, så det blir nok ullteppe eller en liten dyne til babyen også når den ligger på stua.

Skrevet

jeg har lagt klart et helse teppe i vugga.. trro det holder.. jeg er så frøsen av meg så er ikke kaldt her... :=) men babyer trenger jo mer varme enn oss voksne da, men tror det holder..

En får bare sjekke babyen om den har det for varmt/kaldt..

Skrevet

spørs vel helt på temperatur i stua, påkledning og babyen generelt...alle babyer er forskjellig..noen varme av seg, andre ikke.....

Skrevet

ja gutten vår skal ha dyne i vogga, MEN da skal han bare ligge i en tynn body. nyfødte kan ikke regulere varme slik vi voksne, de svetter ikke for å få ned kroppstemperaturen, å det er faktisk bedre at barnet blir litt kald enn litt for varmt.

Med jenta vår hadde vi bare på henne body og strømpebukse inne til hun ble flere mnd. hadde en konstant temperatur inne. Gikk vi ut (hun var født i mai) så var hun ofte bare i en t-skjorte å shorts, å lå ofte i skyggen i kun bleie.

Angsten min for at jenta mi skulle fryse om natta var irrasjonell fant jeg ut i ettertid. blir det for kaldt for dem så våkner de å griner. Atter en gang, mye bedre litt kaldt enn for varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...