Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Noen her mente det lå i Asia, men hvorfor er de da med i EM (i fotball)?
Lilly 79 Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Kun en del av Tyrkia ligger i Asia, resten ligger Europa.
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Primært i Asia, en liten bit ligger i Europa. At Israel deltar i "Eurovision Song Contest" er underligere.
Lilly 79 Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Hah, det hadde jeg ikke tenkt på. Du har rett, det ER litt underlig. Vet du hvorfor?
Gjest Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Lurer jeg på og, hehe:-) hvorfor er de med, liksom?
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Fordi de er fulle medlemmer i arrangørorganisasjonen European Broadcasting Union, som aksepterer medlemsland innenfor European Broadcasting Area, som igjen har en grense nedsatt av International Telecommunication Union og som er definert i forhold til lengde- og breddegrader og dessuten har inkludert noen tilleggsland. Hvorfor dette skjedde i utgangspunktet virker det ikke som noen er helt sikre på. Men jeg gjetter at grunnen til Israel har vært en aktiv deltager i Grand Prix, mens Saudi-Arabia ikke har vært det (selv om de også i teorien oppfyller disse kravene) har med kultursfære å gjøre. Israelsk kultur er nok betydelig nærmere europeisk mainstream enn en del andre ikke-europeiske medlemslands.
Sjokomelk<3 Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Øøøøøøø Europa???? De er da med i Grand Prix da for svarte og det er for Europa only
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå