Gjest Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Kjøpte et strykejern og en iskremmaskin til niesen min på 3 år..Dette kom tilsammen 80 kr. Var heldig å få det på tilbud i sommer. Hadde ikke tenkt å kjøpe mere jeg. Men iht til visse innlegg i dag om julegaver, så er jeg sikkert gjerrig. Kan jo nevne at de er 3 tilsammen. Dessuten hva er vits å kjøpe på tilbud hvis man skal kjøpe dobbelt opp?.....80 kr ja..Fysj får håpe jeg ikke blir sett på som gjerrig...
snuppelure 74 Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg ) PS : når har du termin ???
Gjest Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 hehe så gøy..blir spennende å se hvem som popper ut først..haha
Gjest Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Jeg mener at man gir det man selv mener er forsvarlig og greit. Om du spør om jeg hadde gjort det samme selv, så er svaret nei... Men hva andre velger å gi blander jeg meg ikke opp i.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Jeg tar nypris som utgangspunkt...Ikke hva det koster på tilbud...Jeg synes det er mere enn nok jeg da...Søsteren min gir nok noe slikt til Kevin også. Derfor har vi bestemt å ikke ta helt av i år.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Jeg også går etter vanlig pris..
Lilly 79 Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 ER vel ikke hva det koster som er avgjørende! Men om mottakeren får glede av gaven, noe hun gjør HELT sikkert!:-)
Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Ja det tror jeg nok tulla til tante blir glad for
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Jeg kjøper for 300,- til alle mine nevøer og nieser. Om ting er på tilbud så får de bare mer. Har 5 stykker og 3 av de er såpåss store (fra 16 år og oppover, så de får bare penger mens de 2 småjentene på 8 og 11 år får litt stæsj da:)) Men synes det er helt greit å gjøre det sånn som du gjør også HI og har man en avtale om å ikke kjøpe for mer så følger man jo det )
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 Pris er uviktig og kalkulering av hvem som gav mest og "de gav oss bare for hundre kroner i fjor, så da kan'ke vi gi dem mer i år" er ufattelig vulgært og råharry. Men at en gave er gjennomtenkt er hyggelig. Noen gaver lyser sisteliten-kjøp på bensinstasjonen og er selvsagt ikke like sjarmerende som spesialimporterte midtiblinken-ting fra indre Turkmenistan.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Jeg synes det er litt tåpelig å henge seg opp i hva en ting koster Jeg bestemmer meg alltid på forhånd for hva jeg skal kjøpe til de forskjellige, lager meg en liste som jeg handler etter. Hvis jeg hadde bestemt meg for å kjøpe en spesiell ting til en person og det tilfeldigvis viste seg at den var på salg så hadde jeg ikke flydd rundt for å finne enda en ting bare fordi det MÅTTE koste så og så mye. Det er jo som sagt tanken som teller, gaven hadde jo vært akkurat den samme, så skulle motakeren blitt glad for den hvis jeg hadde kjøpt den før salget men misfornøyd hvis jeg kjøpte den på salget? Det hadde isåfall sagt utrolig mye om personen som fikk gaven og han eller hun hadde vel i grunn ikke fortjent noen gave i det hele tatt da, det er hvertfall min mening
~~DoraDora~~ Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 Tror nok dere hadde blitt snurtne dersom dere gav nyttige gaver til deres tantebarn, til feks 300 kr, men deres barn fikk no billig skvip til rundt 50 kr av de... Men kanskje de av dere som ikke bryr dere er de som alltid mottar dyrere gaver enn dere gir selv???? Da kan jeg forstå at dere synes det er et fett ja...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 Gavene MÅ ikke koste akkurat så mye, men siden jeg har 5 tantebarn så prøver jeg å kjøpe for omtrent det samme. Som sagt så får de eldste penger, og jeg har enda til gode å få kjøpe penger på tilbud.. Ellers er jentene meget bevisste på hva de ønsker deg til jul og det er ALDRI noe som er på tilbud, for det er så klart noe av det hotteste og kuleste som florerer på barneskolen som de bare mååååååå ha, "for atte tante, det er bare såååå stilig altså"!! Klart det er tanken som teller og jeg bryr meg fint lite om hva ting koster jeg og når jeg kjøper gaver til andre så bestemmer jeg meg på forhånd og prøver deretter å finne stedet som selger den gaven billigst mulig. Men til mine små prinsesse-nieser som jeg eeeelsker å skjemme bort og gjerne skulle gittt hele verden til, så liker jeg å handle masse fint og noen ganger koster det 250,- og andre ganger 350,- men prøver å holde meg på ca 300,- slik at det blir likt for alle sammen.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. september 2007 #17 Skrevet 16. september 2007 Jeg tror ikke vi mottar dyrere gaver enn det vi gir selv nei..
Gjest Skrevet 16. september 2007 #18 Skrevet 16. september 2007 Siktet ikke til deg i innlegget mitt altså cat78 bare svarte på hi sitt innlegg.. Mener bare at det ikke er prisen som teller. I fjor for eks så kjøpte jeg middagstallerkner til svigerinnen og svogeren min i en serie de samler på, fikk vel 70 kr avslag eller noe.. Da var jeg fornøyd med det, selvfølgelig kunne jeg ha funnet en pakke servietter eller noe i tillegg, men jeg gadd rett og slett ikke. De fikk tallerkner som de ønsket seg og jeg sparte noen kr veldig greit.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. september 2007 #19 Skrevet 16. september 2007 Åja da så ) Jeg gjør akkurat det samme som deg når det kommer til sånne ting. Er jo perfekt om folk samler på noe som man kan kjøpe på tilbud!!
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2007 #20 Skrevet 16. september 2007 Nei, det hadde jeg ikke. Om noen gir ting det åpenbart ikke ligger tanke bak synes jeg det er meningsløst, men det er verken surt eller noe annet - jeg har ikke akkurat krav på julegaver. Om en gave er noe som tydelig bærer preg av å være velgjennomtenkt er det knekkende likegyldig om den koster en tier.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. september 2007 #21 Skrevet 16. september 2007 Enig med pila! Mye bedre å få en gjennomtenkt gave enn å få noe annet ræl man bare dytter innerst i skapet med alt annet ræl man har samlet opp gjennom de siste jule-og bursdagsfeiringene! Pris har ingen betydning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå