Tornado20 Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Hei! I går var jeg hoslegen, og han målte magen min, og fant ut da jeg ligger litt under søylen som vi følger.. Og at jeg ikke ville få noe stort barn, men er dette farlig? Jeg burde spurt legen om det, men jeg blei heelt satt ut da jeg fikk høre det. Jeg er forresten i uke 32. Håper på svar fra dere!
lilleberta Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Hei. Skulle tro at om man havner under søylen man følger så burde du kansje få henvisning til en ekstra ultralyd for å få sjekket at fosteret får i seg nok næring? Men riktig nok noen barn er store og noen barn er små... Lykke til videre:o)
Tornado20 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 ja, burde kanskje det, det eneste jeg tenker på er at hun er for liten og nasse sånn.. takk for svar!
Adriansmor med tulla Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Syns du skal kontakte jordmor og høre hva de sier... har mye mer greie på og tar bedre vare på oss gravide=) syns du skulle vært på en ul =) det henviser jo jordmor deg til..
Tornado20 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2007 Ja, skal dit om en uke, så da skal jeg høre med jordmor.. en blir jo litt bekymra, og jeg spiser nasse, så det er itilfelle ikke årsaken til at hun er liten/lett... Takk for at dere svarer meg, er det flere her inne som har fått den beskjeden om at fosteret deres er lite?
BebisLykke Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Har en venninne som har hatt veldig liten mage hele svangerskapet, men som fødte ei fin jente på 3,5 kg. Har mye å gjøre med hvordan du bærer barnet. Hun er f.eks ganske lang i ryggen og får derfor mindre mage. Alt innenfor det "skraverte feltet" på sf-mål er jo helt normalt. Den røde streken er bare gjennomsnittet, og ikke alle kan ligge der hverken på magemål eller babyens størrelse.
*1+1=2 små* Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 jeg er i min 31. uke og fikk beskjed på UL(var så heldig og fikk en til) at baby ligger 7% under normalen men at det ikke er farlig! Tror ikke det trenger å bety noe farlig altså Har hele tiden følt at jeg har ganske liten mage, ingenting galt med min lille så vidt jordmor kunne se!
hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Så lenge det er innenfor det grønne på søylen så er det innenfor normalen,enten det er over eller under. Det viktigste er at barnet følger sin egen kurve,at den ikke flater ut eller gjør store hopp.Min har også ligget helt nederst på det grønne dette svangerskapet,blitt fortalt at det blir en liten jente på omkring 3 kg :-)
Ginger-mor Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Jeg ligger 2 ruter under det grønne feltet, men babyen min er normal i størrelsen likevel:) Jeg fikk tilbud om UL pga at jeg lå såpass langt under "normalen" på SF-skjemaet og fordi jeg ikke hadde gått noe særlig i vekt.
liljamin Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Hei! Jeg var på ekstra ul på sykehuset og fikk da vite at lillegutt lå 12 % under normalen. Dette var helt normalt i følge lege og ikke noe å bekymre seg over. En annen venninne av meg fikk vite at hennes baby lå 20% under normalen. Hun fikk derfor ekstra oppfølging med ul hver 14. dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå