Gå til innhold

Noen som vet?? ikke om barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en bhg og vi å avspassere 5 timer på julaften og 5 timer på nyttårsaften. Kan arb.giver kreve det når det står i vedtektene til bhg at vi har stengt jule/ og nyttårsaften??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok.. har jeg forstått riktig? dere må avspasere dager bhg opprinnelig er stengt? det blir jo det samme som vist du jobber i en butikk og må ta avspaseringen om søndagene... hørest ikke riktig ut.. ring fagforbundet og spør... dse har svaret på det meste

Skrevet

Forstått det rett ja, men det gjelder bara disse dagne- ikke andre "røde" helligdager. Bør vel ringe fagforbundet og sjekke det ja, så vet vi med sikkerhet. Skulle heller ville bruke de timene på noe annet!!

Skrevet

Det har de ikke lov til! jobber selv i barnehage og resten av familien min har gjort det i par generasjoner så vet rettigheten utrolig godt. arbeidsgiver kan ikke kreve det! når det er pålagt stengt er det pålagt FRI! si ifra til arb. giver hvis ikke si ifra til fagorginasjoenn din, så skal de lage fint trøbbel for arb.giver:D

Skrevet

Takk for svar! Du vet ikke hvor jeg kan finne noe stoff om dette??

Skrevet

hvilken utdannelse har du? eller hvilken orginasjon er du medlem av? søk på det med google.no :o)

utdannelse og orginasjon eller lignende som søkeord :o)

Skrevet

Jul- og nyttårsaften er ikke rød-dager før etter kl 13:00 så i utgangspunktet kan arbeidsgiver si at man skal jobbe fra 8-13.... Jeg vet ikke hvordan det er med barnehageansatte på dager barnehagen har stengt - om dere må møte eller ei dersom dere ikke avspaserer.

Skrevet

Er barnehagen stengt, så er barnehagen stengt. Hos oss teller det som feriedag, og de som ikke har opparbeidet seg ferie får velge mellom å avspasere eller fri uten lønn. Hør med fagforeninga di!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...