Tigermor. Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Jeg er kommunalt ansatt og da er det sånn at kommunen betaler ut "vanlig" lønn til meg når jeg skal ha permisjon, og så sender de krav til Nav for å få tilbake pengene som de alerede har betalt ut som lønn til meg! Men da skal vel ikke jeg sende inn noe søknadskjema e.l til Nav? Jeg har sendt inn permisjonssøknad til min arbeidsgiver der jeg oppga at jeg vil ha 80% dekning og hvor mange uker jeg skal ha perm!
KristineH79 Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Jo kommunen utbetaler lønna di men for at de skal få den tilbake må du sende en søknad og kopi av ordinær ul hvor termin står for at arbgiver skal få igjenn pengene... Trur d er sånn, nav skal iallefall oxo ha søknadspapirer...
attpåklatt!! Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Er ikke helt sikker på dette, men mener at NAV skal ha søknad uansett. Det er jo felt der som skal utfylles om akkurat dette. De må nok ha papirer på situasjonen hvis de skal refundere noe.. Men, ring de du!!
Tigermor. Skrevet 16. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2007 Ok, så da skal jeg sende en søknad til arbeidsgiver og en annen søknad direkte til nav?! Prøvde å få klarhet i dette hos arbeidsgiver men de gir så dårlige svar så jeg ble ganske forvirret...er så mye papirarbeid, regler og div man må holde styr på når man skal ha barn!
Tigermor. Skrevet 16. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2007 Når jeg letet litt på NAV sine sider fant jeg ut at de også skal ha et krav om foreldrepenger ifra meg, i tilegg til at jeg har sendt søknad til arbeidsgiver! Men da dukker jo et nytt spørsmål opp: Min samboer skal bare ha fri de 6 ukene som er fedrekvoten...så ut i fra det jeg leste på NAV sine sider så skal ikke han fremme noe eget krav til NAV, han skal bare bli enig med sin arbeidsgiver om når han skal ha sine friuker?? Eller har jeg misforstått? Tror kanskje det er best å ta en telefon til NAv å få klarhet i dette, men gruer meg...er ikke alle saksbehandlere som er like greie å prate med på telefon, noen virker jo skikkelig sure =(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå