Gå til innhold

koker dere drikke vannet til babyer over 6mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg slutta med det siden det ikke var lett å få kokt noe heletida om hun er tørst..hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke noe koking her heller, trenger visst ikke det etter at de har blitt 6 mnd

Skrevet

vi koker enda.. Thea blir 6 mnd til onsdag da.. men dere som ikke koker: ikke i mme heller? Hadde jo vært deilig å slippe det da i grunn..

Skrevet

vi bruker ikk mme,men jeg halvkoker vannet bare så det blir passe varmt til grøten.tror at så lenge det ikke meldt fra om forurensing i drikkevannet er det ikke farlig, men man bør koke til dem er 6mnd, etter det tror jeg man kan slappe litt mer av..jenta vår kan bli plutselig tørst på butikken,da må jeg jo tappe vann til henne.. ingen fare enda med det:) selvom jeg har hørt det anbefales å koke til dem er ett år!men jeg syns vi har bra vann her i oslo/bærum jeg da!:)

Skrevet

Koker ikke vannet som han får som tørstedrikk, men koker det jeg lager til med mme. Tør liksom ikke annet....og kommer vel til å fortsette med det inntil han ikke trenger mer mme, tror jeg. Sånn just in case!

Skrevet

Jeg koker alt vannet, både til grøt, MME og bare drikkevann - poden er 5 måneder.

Skrevet

Har fått beskjed fra hs at jeg ikke trenger å koke vannet til frøkna. Gjorde det bare frem til 2 mnd. Koker hverken vannet til mme, grøt eller tørstedrikk. De kokte ikke vannet til henne på sykehuset heller.

Skrevet

koker ikke til noenting, men tror det er forskjellig fra sted til sted pga kvaliteten på vannet!?

Skrevet

Nope, koker ikke til noenting. Hs sa at i vår kommune er det så god kvelitet på vannet at jeg trengte ikke. Men var jeg en plass der jeg ikke var sikker på hvor vannet kom fra, så skulle jeg koke det. Så det er nok forskjell fra sted til sted.

Skrevet

Jeg har også fått beskjed på HS at man (jeg) ikke trenger å koke flasker eller vann til f.esk mme. Og mini her er 4 mnd.

Har gått veldig bra. Har ikke merka at han har vondt i magen i det hele tatt. Holdtpåsi snarere tvert imot.. Han har vært som en soooolstråle den siste mnd at jeg begynner å lure snart;)

Skrevet

Aldri kokt vannet han drikker jeg...

Ellers har det vært pupp.

Kokt vann til grøt.

Skrevet

Da jenta mi ble 6 mnd ga jeg henne kaldt vann fra springen. Mme vannet koker jeg i vannkokeren, får ikke blandet pulveret ut i kaldt vann. Og babyer skal ikke ha lunket eller varmt vann fra springen da det er masse bakterier.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...