Gå til innhold

Er honning veldig usundt som pålegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isabel på 3.5 år er veldig glad i honning, og vil gjerne ha dette som pålegg på matpakken sin når hun skal i barnehagen.

Men, så var det det da. Er honning et usundt pålegg? Vill du gitt det som pålegg på matpakken? På krukken står det at det 0 gr. fett, men 80!!! gram karbohydrater da. Står ikke noe om sukker eller andre ingredienser, så da regner jeg med at dette ikke er tilsatt.

Noen honningeksperter her? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er usundt ja. Da blir det ikke som pålegg på matpakken.

Hadde fått det for meg at honning var sundt jeg da.. hihi. Mulig fordi det kommer rett fra bia, og drmed høres så sundt ut :o)

Skrevet

Søtt ja. Men (endel av typene) er uten tilsetningsstoffer og annet søl. Så hvis de skal spise søtt pålegg (som jeg mener er en del av livets goder, også for de små) så er honning et flott alternativ.

Skrevet

Honning inneholder noen sunne stoffer, og er bra for fordøyelsen. Det er et sunnere søtningsstoff enn rent sukker - og dermed velegnet som sukkererstatning i mange oppskrifter, men likevel slett ikke noe man bør spise som hverdagspålegg (som du ser er jo karbohydratinnholdet skyhøyt). Det er like skadelig for tennene som andre sukkerholdige produkter.

Sunt og usunt er ikke absolutte begreper, men nei - jeg hadde ikke sendt med honning på nista.

Skrevet

Dette er sommerhonning. Står ikke noe om tilsettninger på krukka, så da er vel ikke noe tilsatt da?

Men da blir det hvertfall til bruk som et alternativ på lørdager her i huset, siden det uansett er usundt.

Skrevet

Honning er jo ikke langt unna å være reint sukker da, så om du synes sukker eller sirup også er greit pålegg til hverdags så er det vel ok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...