Gå til innhold

lammeskinn. hjelp litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man børste med sånn hundebørste når det er vått? jeg venta til det var tørt, og ulla virker nesten litt tova.. :(

Dessuten er selve skinnet (under liksom) blitt mye hardere, virker som det har trekt seg litt sammen også.. Men så hardt:(

Har fulgt vaske- og tørkeanvisningene helt.. Noen med erfaringer/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke som ofte en trenger å vaske et lammeskinn? Det holder jo som oftest å henge det ut til lufting...

Skrevet

Jeg spurte ikke om det måtte vaskes ofte heller.. men det var både tiss og masse gulp på det, så det trengtes..

Men over til poenget- ingen som kan hjelpe??

Skrevet

tror de blir myker når du har brukt det litt. mitt var sånn litt stivt etter vask og.

men kan en bruke sånn hundekost til det,? har ikke kjøpt meg sånn kost enda for de selger det ikke her,men tror de har hundekoster.

Skrevet

jA har brkt sånn hundebørste, han på butikken anbefalte det ihvertfall. får håpe det blir mykere ja. Dumt ulla ble litt sånn tova, vesla eelsker å ligge kose med den i ansiktet og fingrene når hun skal sove- nå går det ikke lenger :((

Skrevet

Hei! Jeg har hund og bruker børsten til hunden på lammeskinnet. Funker utmerket! Har du brukt Milo på skinnet? Da blir det ikke så hardt, men som en sier over her, det blir mykere etterhvert. Du kan forsøke å "rulle" skinnet litt forsiktig, da mykner det sakte, men sikkert!

Lykke til da! ;-)

Skrevet

Takk for svar:)

Nei brukte et annet vaskemiddel, som var beregnet på skinn. Men, de sa at jeg ikke måtte bruke milo, da ble det ødelagt..

Men Uansett, blir deres ull sånn kompakt/tova da?? Og krymper litt..? Tenker liksom om det er grunn til å klage, når jeg fulgte alle vaskeanvisninger, råd fra han som solgte det osv. Eller om det bare er sånn det blir med lammeskinn- og "alle" vet det liksom? :)

Buhuu...

Skrevet

Hei

Jeg hadde ikke hundebørste første gang jeg vaska det ene lammeskinnet mitt, og ulla ble sånn "tovete" som du sier. Men neste gang jeg vaska det så hadde jeg børsten klar og børstet over mens det fremdeles var vått. Og nå er det myyyykt og godt igjen :-)

Så mitt tips er; Vask lammeskinnet på nytt, og børst det et par ganger mens det fremdeles er vått.

Skrevet

Hadde det på sånn "redusert" sentrifugering..

Skrevet

jeg hadde ikke sentrifugert mitt godt nok og da ble det slik tovete,men ble helt anerledes når jeg kjørte det på fullt

Skrevet

Hmm..det skal jeg tenke på neste gang da:) takk..

Skrevet

Har kjøpt lanolin-kur for lammeskinn som skal gjøre skinnet deiligt og mykt..har ikke prøvd det, men ser for meg at når jeg skal vaske det så kommer jeg til å bruke lanolin samt børste for å gjøre ullet mykt og u-tovet =)

Skrevet

er det et vaske middel, hvor får man kjøpt det da? Er enda snurt jeg, etter at skinnet ble sånn.. hehe.. snuppa likte ikke å kose med det like godt lenger:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...