Gå til innhold

Katteallergi som utarter seg som eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger denne ut her pga større aktivitet. Lille Adrian har eksem, og vi styrer med kortison. Har byttet til nutramigen pga mistanke om kumelkallergi. Han har stått på det i 2 uker, men ingen bedring. Kortisonen tar mesteparten av utslettet, men det kommer tilbake på nye steder. Kan katten være årsaken? Har noen erfaring med dette?Det begrenser seg jo hva en 7 uker gammel baby får i seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg ammer ikke, så han får ikke kumelk gjennom meg heller...

Skrevet

Lillemann har også eksem og vi fikk beskjed på barneklinikken at det var ATOPISK eksem. Sluttet med kumelkprodukter og fjernet alle ullunderlag( saueskinnet feks) og ullplagg. Smurte hver dag 4-5 ganger for dagen med LOCOBASE REPAIR. Dette funket veldig bra. Han får små utbrudd av og til, men det kan virke om om det har en sammenheng med at jeg har spist noe med melk i (jeg ammer).

Vi har også katt......men jeg tviler på at at det kan ha noe med den å gjøre, men du kan jo prøve å holde katten borte fra det rommet barnet oppholder seg mest i, slik at det ikke kommer kattehår i kontakt med han.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Vi styrer også med dette stellet. Oljebad, locobase og da denne kortisonen (Adrian har også fått påvist atopisk eksem, litt dumt å glemme å si det i første innlegg). Utslettet forsvinner der hvor vi bruker kortison, men dukker opp lenger ned på kroppen. hmmm, blir gal av å tenke på hva det kan være!

Skrevet

Min mann får utslett over alt der han kom i kontakt med katt. Er vi på besøk hos noen som har katt og den har sittet på sofan f.eks og han støtter seg der, får han eksem på hendene. Så ja, det går an å få eksem pga katt.

Skrevet

Om han har atopisk eksem kan han få mer eksem av katten.

Atopisk Eksemen kan bli forsterket av mange ting, enkelte potteplanter, pollen(ikke pollensesong nå da), støv og mange matvarer (men han fikk vel bare mme).

ER det mulig å la katten bo ute eller hos noen kjente for en periode så hadde nok ikke det vært så dumt, bare for å se om eksemen blir bedre.

Husk å vask godt i huset etter katten er borte for å få bort alle katte hår og kattestøv som kan påvirke alergien. Så er det bare å se om det kan være det, eller om det er noe annet som gjør det.

Skrevet

Takk for svar. Har sendt bort katten nå (stakkar), så vi prøver i 2 uker for å se om det blir noen forandring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...