Gå til innhold

er det 14 dager "feilmargin" på tidlige ultralyder å?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller er d relativt sikre for å finne når man ble gravid? grunnen til at jeg spør, er at jeg (desverre) hadde sex med to stykker samme måneden...å nå er jeg altså gravid å greier...

har veldig lyst å prøve å finne ut hvem som trolig er faren...men lurer på om jeg kan stole på de ultralydene 100% eller om der kan være stort slingringsmonn... noen sier at ultralyder er sikre med max 2-3 dager feilmargin, mens andre sier de kan blingse med 14 dager og d som verre er...

???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både håper og tror at de ikke kan bomme med med 14 dager på så tidlig ul.

Skrevet

det gjorde de på meg. faktisk 15 dager..

Skrevet

Shit ass. 15 dager.. hvor mange tidlige ul hadde du Antilopesvin? Nå fikk jeg mer å tenke på gitt.. hehe..

Skrevet

men det må jo være unntak ? d er vel ikke vanlig å bomme så mye? hvor tidlig tok du ultralyd da, antilopesvin??? å tok du flere, slik du så at dem stemte mot hverandre? og hvordan ble forholdet sett opp mot den rutinekontrollen i uke 17-19??

Skrevet

Nei dette tror jeg så absolutt ikke er vanlig!

Hørtes jo fryktelig mye ut! Det er jo de tidligeste ultralydene man får rettest mulig innblikk på når unnfangelsen har funnet sted.

Jordmor sa de kunne bomme me ei uke på ordinær ultralyd ( den i uke 17-18), men om man har vært på en tidlig ultralyd i tillegg og fått samme resultat så kan man nok være temmelig sikker!

Skrevet

ja det er det inntrykket jeg å sitter igjen med.. noen sier at dem bommer med max 2-3 dager +/- å, på tidlig ultralyd, men det vet jeg eller de da, ikke sikkert, sikkert ... det ble en rar setning ...

men da kommer jeg til å gå ut fra det at dette stemmer i alle fall...

håper på flere innsoill her hvis det er noen som har andre erfaringer med dette !!! =)

Skrevet

jeg var først på 1 ul og da var jeg 8+5, var så på en ul til og da skulle jeg være 13+3 regnet ut fra forrige ul og det var jeg:o) MEN.. så var jeg på ordinær ul skulle da være 17+3 men fikk beskjed om at jeg kunne maks være i uke 16 og må tilbake igjen 3.oktober.

Skrevet

men det stemmer jo litt det da, med tanke på at det kan være 1 uke i +/- på den faste kontrollen =) ??

Skrevet

Jeg får det ikke kan stemme for om han andre skulle vært faren så skulle jeg vært i uke 19 på den ordinære ul. Og om jeg skulle være i uke 16 som hun sa så betyr det at jeg skulle blitt gravid den dagen jeg testet positivt. Skjønner ikke noe jeg nå.. hehe

Skrevet

hmm ! jeg aner ikke -derfor jeg spør selv =)

men man kan jo teste positivt veldig tidlig da, så hvis hun bommer med noen dager, så er det jo "riktig" da vel? eller at du faktisk ble gravid den dagen du testa positivt er vel også mulig, eller er det ikke det?? som sagt, clueless =)

Skrevet

Tror kanskje jeg skrev litt feil i det forrige svaret mitt.

Jeg hadde sex med en den 14mai og en den 26mai - testet positivt 12 juni.

var på første ul 12.juli og da var jeg 8+5 og fosteret 6+5. Regner man bakover da kommer man til 26mai.

var så på en ny UL 14.august og var da 13+3 og fosteret 11+3. regner jeg bakover igjen da så kommer jeg til 26mai igjen.Når jeg så var på ordinær ul og skulle være 17+3 (uke 18) sa hun at jeg kanskje bare var i uke 16 (15+noe) Så om dette stemmer skla jeg da ha blitt gravid i juni en gang og jeg har ikke hatt sex siden 26mai.

De sier jo at fostret kan ligge i dvale men for min del så virker det som om alt går i han den 26.mai sin favør.

Ble kanskje litt inviklet dette.. hehe..

Skrevet

man kan ikke teste positivt samme dagen man blir gravid..

Skrevet

Oi sweety dette vart komplisert hehe:)

Siden du har vært på så tidlige ul'er og fått samme svaret på de vil jeg tro at det er det svaret som stemmer mest.. eller?

Uff ikke enkelt dette, men jo tidligere ul man får, desto sikrere er termin og unnfangelsesdato:)

Skrevet

Jo tror de tidligere UL skal være sikrere men så leser jeg også Antilopsvin sitt svar lengre opp her og at de bommet med 15 dager på henne, så alt kan visstnok skje.

Blir hvertfall spennende igjen å se 3.oktober når jeg skal på ny ordinær ul

Skrevet

Men tror da at det må være en slags feil? Eller at de ikke har vært så veldig nøyen på det. Tror iallefall ikke det kan skje så ofte at de regner feil med så mange dager altså.

Men går sikkert ann å ta feil, tror dette bare ikke er så veldig ofte det skjer. Men lykke til iallefall Sweety!

Skrevet

ja de bomma heftig og. jeg tok tidlig ultralyd fordi jeg var i tvil på hvem som var far. hadde sex med en 1-4 april og en annen fra 10 april og utover. tok en test den 19-20 april ca og den slo ut negativ. tok en test til den 16 mai og da viste den positiv. fikk time på volvat den 18 mai. forklarte gynekologen situasjonen. han sa dermed at jeg var 8+0 ca fosteret altså 6+0. han sa at jeg hadde blitt mest sannysnligvis befruktet mellom den 10-15 april ca. jeg slo meg til ro og beholdte ungen. ordinære ultralyd var i den 8 august. men jeg ble henvist til ultralyd en uke tidlige siden jeg hadde sterme smerter i magen. plutselig var jeg 18+5. men alt stod bra til da :) neste uke dro jeg på den ordinære ultralyd dermed var jeg 19+5. forklarte det til jordmor og sa at jeg ikke kunne vært befruktet etter den 10, men at jeg ble befruktet første uka i april. fikk termin 28 desember. bestemte meg alikevel og ta en dna test for sikkerthets skyld. gullet mitt kom til verden den 31 desember og var fullbårent. fikk svar på dna testen og han jeg hadde sex med den første april var med 99.999% faren. hehe.. det var min historie

Skrevet

barnefaren er null interessert, men derimot han som ikke var far elsker han over alt på jord. selvom det ikke er hans biologiske sønn

Skrevet

Godt å høre at han som ikke er far allikevel elsker sønnen din.

Om dem bommer på meg også bor faren til barnet mitt i oslo i stedenfor i bergen.. hehe. skikkelig lagt gullegget jeg da.., men men jeg kommer til å elske barnet uansett hvor i verden far måtte bo.

Skrevet

men med antilopesvin er det jo bare snakk om 6 dager imellom da...det kan jo være verre å finne ut av enn hvis det er snakk om uker.. men hadde du regelmessig menssyklus da, Antilopesvin?? stemte det i forhold til første dag i siste mens, unnfangelsen skjer jo (etter boka) ca 14 dager etter første dag i siste mens.. med en jevn syklus på 28 dager ja...sånn helt teoretisk da, men likevel.. ??

syns d høres rart ut at dem kan bomme såpass uansett. men d har jo skjedd =) såå.. d kan vel skje igjen...

Skrevet

min mens har aldri vært stabil. he he.. jeg er 21 og har hatt mensen toppen 5 ganger i mitt liv. så jeg hadde ingenting å gå etter. før jeg ble gravid hadde jeg sist mensen i januar det var da jeg sluttet på p pillene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fikk dette svaret av Dag Harald.

Hei,

Fostere vokser relativt likt til å begynne med i svangerskapet og tidlige målinger er statistisk mer nøyaktige enn de som tas senere.

Når du har to målinger som begge er riktige i forhold til dine egne beregninger, bør du kunne være rimelig trygg på nøyaktigheten.

Vennlig hilsen

Dag Harald Hovind, Sonograf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...