Maja☆ Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Han har tett nese og får ikke puste gjennom den. Han ELLLLSKER smokken sin, men klarer ikke å sutte på den siden han ikke får puste da. Er det noe jeg kan gjøre for å få åpnet opp nesa så han får puste. Det er spesielt ille når han skal legges, for han må ha smokken for å sovne. Har sånn snørrpumpe som drar ut snørret kjøpt på apoteket, men den får jeg ikke ut noe med. Hva kan jeg gjøre? Noen ideer?
Gøril og Jesper :) Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Har selv en snørrete baby her. Det vi har gjort er å dryppe morsmelk i nesa, eller saltvann. Vet ikke helt hva jeg synes er best. Dette har vi gjort mange ganger om dagen. Så heva vi hodeenden i sengen hans slik at han fikk puste litt lettere.. (la noen bøker under bare) Har selv en smokkunge, og det er utrolig fælt å se på når han VIL ha smokken, men er så tett at det ikke går..
Fia tobarnsmor Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Drypp noen dråper morsmelt i nesa, så løser det seg opp. Da kan du få det ut med nesesugeren. Ellers hjelper det å ligge høyt med hodet. Legg noen bøker under sengebeina i hodeenden.
juniorsen Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Hvor gammel er han da? Finnes nesedråper på apoteket. Om du ammer, kan du dryppe litt mm i nesen hans. Ellers kan du heve hodeenden på sengen litt slik at han ikke ligger helt flatt.
Fia tobarnsmor Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Ja, hvor gamle må de være før nesesprayen for barn kan brukes?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Ammer du så kan du prøve å dryppe litt mm i nesen hans, hvis ikke finnes det saltvann på apoteket som babyer kan bruke. Har ikke hatt behov for det selv ennå så vet ikke hvor godt det funker men verdt et forsøk. God bedring til den lille :-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Du får kjøpt nesedråper på apoteket. Det kan brukes på babyer, dosering står i pakken. Det er snakk om en dråpe eller to i hvert bor. Det funket godt her. Så er det viktig å prøve å suge ut snørr når han nyser. Her fikk vi ut store mengder for hvert nys!
Maja☆ Skrevet 16. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2007 Ammer ikke, så har ikke mm. Han er 9mnd 21.september. Kan man bruke saltvannspray? Har en liggende her, men den er kun for voksne. Kan jeg bruke den til han? Hvordan får det i han? Han kan jo ikke dra det inn i nesa for å si det sånn, så da kommer det vel bare til å renne ut igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå