jubajuba2 Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Og hvorfor/hvorfor ikke? Jeg er så usikker,lillegutt er 21 mnd når babyn kommer, men jeg vet ikke helt om vi skal velge søskenvogn. Lillegutt trenger jo vogna si i bhg enda,og da må vi uansett ha ei ny kombivogn til bebin,og så lurer jeg litt på hvor mye ei søskenvogn ville blitt brukt? Hjelp meg litt da:)
¤3M¤ Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Hei! Vi er i samme situasjon, å så fort jeg tror jeg har bestemt meg skifter jeg mening:) Kan nok ikke hjelpe deg så mye men må bare få ut mine tanker og frustrasjon:)Her blir også den eldste 21 månder når babyen kommer! Har nå en tautonia s3 og en quinny zapp, kjempe fornøygd med de men jeg klarer jo ikke kjøre to vogner på en gang..Lurer litt på vanlig tvillingvogn men tenker det blir litt pes med så stor vog i butikker og bil! Har sett litt på Phil&Teds Explorer 3 den ser genial ut! Men er så usikker så kaster meg på tråden: Hva gjør jeg??
jubajuba2 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 jeg heller klarer ikke å bestemme meg! Håper noen kan hjelpe oss:=)
mizz25 Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Heisann =) har en på 13 mnd,å termin i slutten av januar. Vi e på jakt etter ei tvillingvogn etterhvert,men det e å for at æ ska vær hjemme med dem begge,vil jo vær veldig låst til hjemmet om vi ikke har det da.. Finnes jo sånne ståbrett også,men det e jo begrensa kor lenge en ett-toåring orka å stå på ett sånnt brett.. Å ska vi i butikka,så e det jo veldig greit å ha begge ungene i vogn =)
Snupsidupsi Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Her blir d 24 mnd mellom de. Og vi har kjøpt phil&teds. Den virker helt genial i og med at du kan velge om du vil bruke den som enkelvogn eller søskenvogn. Veldig greit, så slipper du å drasse med dobbelvogn de gangene du trenger bare enkelt-vogn. Vi vurderte at vi ville ha søskenvogn med tanke på at d er begrensa hvor lenge 1-2-åringer gidder å stå på et søskenbrett hvis man er på lengre turer.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Jeg kommer til å anskaffe tvillingvogn ja, men jeg tror ikke den kommer til å bli så veldig mye brukt før nr 2 kan bruke sportsvogna. Har en OTH singel vogn nå og kommer til å kjøpe OTH tvillingvogn + bag til singelvogna til den minste. Men ei tvillingvogn er nesten et must tror jeg når man har to tette. Det blir 22 mnd mellom våre. Så har vi en simo kombi fra før som vi bruker i barnehagen nå. Så vognstallen blir rimelig velutstyrt...... ;-)
metteflette Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Svarte på en annen tråd også jeg.. Men svarer igjen! Jeg får ganske nøyaktig 2 år mellom mine to yngste nå og har fått en velbrukt Carena tvillingvogn. Denne kommer jeg til å bruke på lengre turer med softbag i. Ellers så beholder vi Emmaljunga trillen til den eldste og vi har kjøpt "ny" bagvogn til babyen og kommer til å bruke denn med søskenbrett. Skal vi ut å gå alle sammen kommer vi nok til å ta med to vogner, til lekeplassen bagvogn med brett, til butikken alene tvillingvogn... Men nå har vi god lagringsplass, kan du ikke gjøre som oss, så hadde jeg kjøpt søskenvogn. Jeg får i desember og da kan det bli ganske så guffent for en liten på 2 år og måtte gå masse. Pakkes heller inn i skinn og ullteppe da ja:)
gladmage Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Har barn med nesten to års mellomrom. Tvillilngvogna vår har vært veldig mye brukt. Hadde faktisk ikke klart meg uten....
To fine gutter Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Jeg får to gutter med 22 mnd mellomrom. Har kjøpt Phil&TedsE3. Ser kjempefin ut! Har tatt en prøvetur i dag, og den virker veldig bra. Ganske dyr, men vi er mye ute og jeg tror nok ikke vi kommer til å angre på det kjøpet :-)
silhah og emilie Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 her blir det bare 18 mnd imellom og jeg kommer nok til å anskaffe en søskenvogn ja:) tror jeg går for oth eller tfk..liker at de er ved siden av hverandre:) vurderer å bli dagmamma når babyen er rundt året så da er det uansett greit å ha:)
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Jeg får 11,5 måneder mellom mine og MÅ ha søskenvogn:-) Nesten sikker på at det blir en tfk twinner twist. Har en quinny freestyle vogn med dreami, en basson dypvogn og en bertoni trille fra før av. Phil and teds har jeg hørt så mye negativt om, og den ser rar ut, hehe. Så den vil jeg ikke ha:-)
;);)MAYYA;);) Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 det er 20 mnd mellom mine, jeg hadde ikke klart meg uten dobbelttrille men jeg passet på at den ikke var større enn 80 cm for da kommer man frem overalt. har kjøpt emmaljunge sin ganske dyr men den er kjempe fin.og ungene får god plass.
Kyosanim Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Jeg fødte for 4 uker siden og har 22 mnd mellom mine. Var veldig i tvil om hva jeg ønsket. Så fort jeg trodde jeg hadde bestemt meg endret jeg mening 2 sek senere. Jeg endte opp med å kjøpe et søskenbrett til bagvogna (emmaljunga). I tillegg måtte jo snuppa ha en sovevogn i bhg så vi kjøpte en sportstrille (emmaljunga scooter) i tillegg. Det var et par ting som talte veldig i mot for å kjøpe søskenvogn. 1) Tror den blir minimalt brukt. Nå som det går mot vinter kommer jeg sikkert ikke til å gå på trilletur alene. + at snuppa helst vil gå alene. 2) Tvillingvognene er etter min oppfatning store og klumpete. Vanskelig å få inn i heiser i kjøpesentre, oppbevaring hjemme og ikke minst frakting i bilen.
2 barnsmammaen Skrevet 17. september 2007 #14 Skrevet 17. september 2007 Hei! Vi får også 18 mnd mellom.Jenta vår kommer til å beholde sportsvogna si,til soving i barnehagen.Så kommer vi til å kjøpe bagvogn til babyen som ventes i januar.Jeg tenkte å kjøpe en billig søskenvogn,enten Carena sin (koster ca 3000,og var i grunn ganske "liten"sammenleggbar,kan fint brukes med softbag til minsten) eller en brukt på Finn.Men den bør kunne legges ned i begge ryggene og ha gode hjul.Vi kommer nok til å bruke søskenvogn en del,selv om eldste mann går i barnehagen,men vi kommer som sagt også til å ha hver sin vogn til dem.Fungerer greit når vi skal gå søndagstur osv,så kan jeg å pappaen ta hver sin vogn.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 17. september 2007 #15 Skrevet 17. september 2007 Her blir det litt andereledes ja. Her blir det 3 tette. Har tvillinger som er 15 måneder og venter en nå om 3 uker. Vi har self. tvillingvogn og så har vi kjøpt en singel vogn ved siden av. Nå går tvillingene i barnehage da. Så når vi er på senteret eller skal gå tur i helgene så blir det tvillingvogn og singelvogn. Vi vurderer å kjøpe tvillingtrille vi siden det blri ganske mye med en stor tvillingvogn og singelvogn i bilen. Ville absolutt anbefalt tvillingvogn/søskenvogn til deg ja. Du kan jo kjøpe mykbagg å ha babyen i.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #16 Skrevet 17. september 2007 Hei! Har 22 mnd. mellom de to eldste. Da de var små, brukte vi et søsken sete til å montere på vogna. Fungerte greitt, etterhvert byttet vi ut setet med ståbrett. Hadde i tillegg ei trille til eldstemann hvis vi var to voksne på tur. Nå blir det 16 mnd. mellom de to yngste og har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre. Virker jo litt praktisk med søskenvogn, men samtidig blir det mye vogner som skal ha plass. Har heldigvis tid til å tenke en stund til...
Stella™alene med Even & Linnea Skrevet 17. september 2007 #17 Skrevet 17. september 2007 Hei=) Vi får 13 mnd ca mellom våre, og neste mann/dame kommer i februar/mars. Har tenkt myyyyyyyye på søskenvogn,og har funnet en som ser fin og bra ut og som er god å kjøre på happyland i svinesund. den kostet 1999 og lurere på om det var m eller uten vogn bag? jaja:) uansett har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av et bæresjal!! Og kjøpe dette og 'øve' litt evt m dukke før minsten kommer. Har store vinterjakker fra graviditet,så fester minsten i sjal,tar jakke rundt oss begge, og bruker singelvogna til eldstemann. Skal jeg ut bare med mini er det bare å klikek av sittedelen,og på med bag-vogn delen. Vi har emmaljunga duo combi=) Så trenger da bare brodder til sko og sjal inntil videre jeg, men kjøper nok søskenvgon hvis jeg merker behovet.,
håper på fulltreff Skrevet 17. september 2007 #18 Skrevet 17. september 2007 Min lille gutt vil være 19 mnd når lillesøster kommer. Jeg har kjøpt en tvillingvogn så jeg kan trille til barnehagen. Han er for liten til å gå såpass langt enda, og jeg må jo ha med babyen. Ellers så regner jeg med at vogna bare vil bli brukt når jeg er i byen eller skal i full fart å handle noe. Når vinteren er over regner jeg med at et "kiddi-board" vil være tilstrekkelig, så jeg har ikke lagt enorme summer i vogna. 2500kr ny på Simo-butikken. Den har de funksjonene jeg trenger, og jeg håper å kunne selge den til noen etter vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå