trudiz Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 er det noen andre som har barn med varierende kroppstemperatur.... eg kan måle flere ganger til dagen, å få alt fra 36.8 - 37.3... hvordan kan eg da vite hva kroppstemperatuen er til vanlig da, og hva tid han har feber? Noen andre?
Gøril og Jesper :) Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Jesper har hatt fra 36,2 til 37,2.. Og det verste er at han kjennes like varm ut uansett. Så ganske store variasjoner her ja.. Aner ikke hva du skal gjøre, så jeg dytter denne og tar med meg evt. tips på veien
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Hei, jeg ringte legevakta for vesla hadde vondt i øret (snart 4 mnd). Jeg måle tempen hennes til 37,2 og jeg fikk bedskjed om at det ikke er feber. Feber regnes når man har 38 og oppover.
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Små babyer får visst VELDIG raskt temmelig høy feber, så er ikke vits i å finne en "normaltemp". Har babyen feber, så er den nok så høy at det ikke er tvil i det... (Dette går jeg utifra når jeg måler feber. Var helsesøster som fortalte meg det)
prins 07, prins 10 Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 "Kroppstemperaturen er vanligvis 0,5 grader høyere om kvelden enn om morgenen. Feber er rektal temperatur over 38 grader. ved feber på over 38, 5 på barn under 3mnd må lege kontaktes da det kan være tegn på alvorlig infeksjon" Ref: Pediatri i sykepleieprakseis, kap 19. Godt studiebøkene fortsatt kan brukes:-)
prins 07, prins 10 Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Huff, når jeg referer til en bok er det jo en fordel å skrive riktig. Sånn: Pedratri og pediatrisk sykepleie av Grønseth og Markestad
vi blir 4 :o) Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 det er jo individuelle forskjeller også da.. lillegutt ligger stort sett på 37.5 - 38.. det er hans normaltemp..
trudiz Skrevet 16. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2007 godt å se at det er flere som opplever det samme. Faren til barnet var også slik når han var baby.... tenkte eg skulle måle tempen et par ganger pr dag(morgen-midt på dagen- ør han legger seg) å skrive..gjøre dette en uke. å se....tar det med til hs når vi skal dit 3.oktober, så får vi se hva hun har å si
Meg og bøllegutta!! Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Min eldste gutt er også varm av type. Han kan ha temp på 37,9 på kvelden uten at det er feber. Når han sovner er han våt av svette : ) Men kan gutten din ha 38 også uten at det er feber for han? Minstegutten min er bare 7 mnd så han har jeg vel bare tatt temp på et par ganger, men da har han også ligget høy.... Over 37,5 ... Så noen unger er vel bare litt heitere enn andre ; )
trudiz Skrevet 16. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2007 vis han har 38 har han feber.....men han kjennes veldi varm ut til vanlig. Eg tenkte kansje at han hadde lik temperatur som meg(36.9) siden han har vært nede i den veldi ofte så...vet ikke helt va eg skal tro her....litt fustrerende dette synst eg
Meg og bøllegutta!! Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Over 38 er feber. Tempen på barn kan variere fra 36 til 37,9 i løpet av et døgn..... jeg har faktisk målt 35,9 på gutten min også jeg på morran og 37,9 på kvelden..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå