Mai-prinsesså..termin 26 mai Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Fant ut at jeg er gravid i dag;) 5 uker ca...skal melde mg inn på trenings-senter var meningen...men nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre???Noen som vet om det er FARLIG å trene når du er gravid???Vil ikke akkorat miste spira pga hopp og sprett heller:( Kjmepe takknemlig for masse svar:=)
Tussa og Sofie Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Det er ikke farlig å trene når du er gravid. Det handler vel litt om du er vant til å trene eller ikke. Hvis ikke du har trent på flere år kan det være lurt å ta det litt rolig, ikke løfte tunge vekter, og kanskje heller ikke være med på høypuls med hopp og ta helt av, men trene kan du fint gjøre. Ta det gradvis og kjenn etter hva kroppen forteller deg ) Er sunt å være i bevegelse og aktivitet, for både deg, baby og fødsel. Lykke til!
ny på vei? Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 skal ikke være farlig å trene mens du er gravid, så lenge du ikke kjenner noe ubehag osv.. står masse om det på internett prøv å google det eller noe, kan ikke så veldig mye, bare at det ikke skal være farlig=)
Mai-prinsesså..termin 26 mai Skrevet 16. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2007 Tusen takk for svar:=) Tror du jeg bør skippe aerobicen lissom??Har ikke vært så veldig i aktivitet etter forrige fødsel...3 år siden;(
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Gratulerer med spire!!!! Nei, det er IKKE farlig å trene når du er gravid. Det er faktisk anbefalt! Det du ikke skal trene, er sånt som karate, basketball, håndball og andre former for kontaktsport fordi du kan risikere å få harde støt mot magen. Treningssenter er helt ypperlig. Få en av intruktørene til å legge opp et opplegg som passer til deg og magen din. Det gjør de ved alle seriøse treningssentre )
Gjest Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Det jeg har fått fortalt er at man ikke skal begynne med nye treningsformer som krever bedre kondisjon enn det du allerede har. HAr du jogget og trent aerobic i lang tid för du ble gravid bör du ikke slutte med det. Men, du skal ikke begynne med disse aktivitetene når du har blitt gravid om du ikke har gjort det för du ble gravid!
Gjest Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Jeg fikk streng beskjed første gangen jeg gikk gravid, at hvis en ikke har trent noe de siste årene, så var det ikke tiden å begynne når en har blitt gravid. Da bør en holde seg til å gå turer o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå