Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Kan far kreve å ta med seg barnet selv om det har feber og er syk? Han har ikke truffet henne på en uke pga at vi har vært bortreist, så skjønner at han vil ha henne med seg. Jeg tilbydde han å komme hjem til oss i stedet da, så kunne han være her så lenge han ville. Men da var det ikke om å gjøre. "hun kan ha feber hjemme hos meg også" sa han. Jaha?! Er det barnets beste(hun er 6 mnd) å ta henne med ut for at hun skal til faren sin, selv om hun er syk? Hadde hun "bare" vært snørrete så hadde det vært noe annet, men jeg har jo lært at med feber bør man holde seg i ro?!
Korse76♥ Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Sunn fornuft sier meg at barnet bør få være hjemme og slippe å reise ut når hun er syk! Når hun i tillegg er så liten så bør far ta samværet hos dere.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 man tar ikke med febersyke barn ut. ikke pga samvær. far burde da være hos dere om han ønsker samvær på tross av sykdom. selv de som har 50/50 har ofte (etter det jeg har hørt) det sånn at om barnet er så sykt at det skal holde sengen så flyttes det ikke på.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Har slitt med akkuratt det samme... mitt barn på 1 hadde nesten 40 i feber og veldig tett i nesa.. (fikk noe medisin også, siden det var et virus) Jeg tilbuddet også barnets pappa det at han kunne komme hjem til meg å ha samvær så kunne eventuelt jeg gå ut sånn de fikk alenetid sammen!! Da var jeg den heksa, og nektet han samvær! Noe jeg egentlig teknisktsett ikke gjorde.. Han tok barnet med seg uansett. men men... De fleste tenker nok som oss.. Men jeg har tenkt i etter tid at barnet ikke er så sykt at det ikke kan sitte i en bil feks å inn i et annet hus.. Det er bare å kle dem godt... Vi kler dem jo godt når vi skal på legevakten feks... da kjører vi til legevakten altså tar barnet ut selv om det er sykt. Men har far andre ting han vil gjøre med barnet feks være ute, ta buss,tog o.l. eller må på butikken synes jeg direkte at far er egoistisk. Tenker bare på seg selv og samvær og ikke på barnets helse. Vi skreiv en avtale på akkuratt det.. "hvis barnet er for sykt til å gå i barnehagen skal barnet være hjemme med mor og far skal ikke ha igjen det tapte samværet. Hvis far er for syk til å ha barnet skal han heller ikke ha igjen tapt samvær..
Singelmamma og banden Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Vi har også skrevet i avtalen at om barnet er sykt skal samværet utsettes/reduseres/avlyses. Blir barnet sykt hos far skal barnets hjemreise utsettes til barnet er friskt. Vi har laaaang reisevei, og ungen drar med fly og både jeg og far bor et stykke unna flyplass og det må byttes underveis flere ganger - det gjør man ikke med syke barn. Da vi bodde nærmere og hadde annenhver helg avlyste vi samvær når barn/far var syk, og utvidet samvær om mor var syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå