Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Når jeg holder på på kjøkkenet, f.eks med å lage til flaske, ligger jeg ofte gutten min på kjøkkenbenken. jeg ligger han med teppe rundt seg og under hodet, og med hodet inn mot veggen og beina utover mot golvet, han er jo bare 2 uker så han kan jo ikke rulle seg bort... er mye mer praktisk enn å legge han på gulvet eller bære på han... er jeg uansvarlig eller?
mammasgo`jente Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Jeg hadde lagt han på gulvet. Du sier at han kan ikke plutselig rulle seg bort, men du vet jo aldri. Jeg hadde ikke tatt sjansen på det. De sies jo at en aldri skal la barnet ligge alene på stellebordet helt fra fødselen, for det kan skje uhell.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Kan ikke helt skjønne at det er mer parktisk å ordne tepper for å legge han på kjøkkenbenken enn å bare legge han på gulvet?? Tror ikke jeg ville lagt min på benken, med tanke på kniver å sånn. Plutselig er det en kniv som er glemt å rydde bort fra før eller plutselig veier han litt med armene og kommer borti noe..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Tror aldri jeg hadde kommet på det engang jeg :-) Er det ikke litt hardt på benken da? Hva med å legge han på gulvet på et teppe?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Eg gjere akkurat det samme som deg...Min skriker berre om eg legg han på golvet..så eg har han enten i vippestolen, eller berre på benken.. Eg er da sjølvsagt i nærheiten heile tida.Og passer på at alle ting er lagt bort der som babyen er.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Bare det at du lurer på om du er uansvarlig vitner kanskje litt om at du selv mener at du er det?? (¨,-) Før du aner ordet av det så vipper de rundt, tilfeldig eller ikke og da risikerer du jo at han går i gulvet. Ville ikke risikert det selv, er jo noe man får innprentet på barsel etc så er det jo at man ALDRI skal la de ligge alene på stellebord etc.
LoveInMyTummy Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Det går nok bra så lenge han kun er 2 uker, men etter hvert så er det ingen god ide. Men det skjænner du vel selv. Golvet er tryggest:)
prins 07, prins 10 Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Babyen til en jeg kjenner ramlet ned fra vaskemaskinen. Husker ikke hvor gammel, men han var ikke stor!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 det gjorde vi og. litt for lenge. for en uke siden datt han rett i mur gulvet. ikke bra...
Piraka Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Bare vil si at det er feil at barn på 2 uker ikke kan rulle seg bort. De ruller seg riktignok ikke bevisst, men de har refleksbevegelser som gjør at de likevel kan klare å få rullet seg over. Vår eldste jente rullet seg f.eks fra mage til rygg allerede på fødeavd og det var ikke fordi hun var eksepsjonell motorisk sett. Det er helt normalt og kan skje med alle. Dessuten er det en skummel vane å legge seg, fordi man ikke kan beregne når babyen etterhvert blir så stor at hen kan tumle seg rundt med vilje. Det skjer bare plutselig en dag. Bedre å være føre var!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå